ایجاد ۵۰۰۰ شغل جدید در خراسان‌ جنوبی/ کارخانه شیر خشک شتر راه‌اندازی می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی خراسان‌جنوبی از ایجاد پنج هزار و ۱۸۶ نفر شغل جدید توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود اشرفی‌گل ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به پرورش ۷۰ هزار رأس گاو و گوساله، ۱۳ هزار نفر شتر و یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک در استان، اظهار داشت: سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۱۴ هزار تن شیر در استان تولید می‌شود.

وی از توزیع هشت هزار نفر شتر شیری توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ایجاد سه هزار شغل جدید در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: تاکنون ۱۴۴ نفر شتر و یک هزار و ۶۱ رأس دام سبک وارد استان شده و بین متقاضیان واجدالشرایط توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: کارخانه شیرخشک شتر با اشتغالزایی برای ۱۰ نفر در استان راه‌اندازی می‌شود و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قول داده تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ شیرهای شتر را خریداری کند.

اشرفی‌گل با اشاره به دیگر تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان، بیان داشت: از دیگر تعهدات این واردات ۲۵ هزار رأس دام سبک و اشتغالزایی برای دو هزار نفر است که براساس تفاهم‌نامه ستاد اجرایی امام (ره) مرکز جمع‌آوری شیر با اشتغال برای ۲۶ نفر در استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموع اشتغال حاصل از تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان ایجاد پنج هزار و ۱۸۶ نفر است، مطرح کرد: سایت قرنطینه دام در دوکوهانه و یزدان شهرستان نهبندان و حیدرآباد شهرستان زیرکوه راه‌اندازی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی خراسان‌جنوبی از احداث یک مرکز به نژادی و تولید تکثیر حاشی در دشت بجد و ایجاد انبار علوفه و بازار تخصصی دام در ۱۰ نقطه شهرستان‌های زیرکوه و نهبندان خبر داد و گفت:  تاکنون ۶.۵ هکتار زمین در حیدرآباد زیرکوه به ستاد اجرایی امام(ره) برای نگهداری ۶۰۰ نفر شتر و یک هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک واگذار شده و ۴۰۰ هکتار زمین نیز در مجاور آن برای احیای مراتع واگذاری شده است.

اشرفی‌گل در پایان با اشاره به توسعه کشت خارشتر در استان، خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد اجرایی امام(ره) دو هزار هکتار زمین در نهبندان و زیرکوه جهت کشت خارشتر واگذار شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 14 =