مسؤولان در خصوص فضای مجازی تجدید نظر کنند/ فضای مجازی بومی را دریابیم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و غفلت مسؤولان در این خصوص گفت: دشمن بر روی این مهم سرمایه‌گذاری می‌کند لذا امیدواریم مسؤولانی که اعتبارات در دستان آن‌ها است روی این قضیه( فضای مجازی) تجدیدنظر کنند و این فضا را از دست دشمن خارج نمایند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیران و خبرنگاران خراسان‌جنوبی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراین و جانباختگان مراسم تشییع سردار سلیمانی، اظهار داشت: آمریکای جنایتکار یک حاج قاسم سلیمانی را از ما گرفت اما میلیون‌ها حاج قاسم سلیمانی زنده شدند.

وی بیان داشت: دشمنان باید به این نکته توجه داشته باشند که خطر شهید حاج قاسم سلیمانی برایشان بیشتر از سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به احادیث و روایات نقل شده در دوران آخرالزمان، مطرح کرد: در احادیث زیادی به فتنه‌های مختلف در آخرالزمان هشدار داده شده لذا ما امروز این فتنه‌ها را به چشم می‌بینیم و لمس می‌کنیم.

عبادی با تأکید بر اینکه فتنه‌ها در کنار آسیب‌هایی که دارد بصیرت را فراهم و پختگی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در روایات آمده آخرالزمان بدترین و بهترین دوران است؛ برای آن‌هایی که خودساخته نیستند و آمادگی ندارند همانند یک سیل ویرانگر خواهد بود و برای افرادی که آمادگی دارند زمینه رشدشان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه از فتنه‌ها نباید ترسید بلکه باید برای آن آماده بود، بیان داشت: ما فتنه نمی‌کنیم و از فتنه‌های دیگران پروایی نداریم بلکه از آن استقبال می‌کنیم زیرا زمانی که فتنه‌ها فروکش می‌کند چشم انسان نیز تیزبین‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی متذکر شد: در همه جهات باید برای تهاجمی که به تعبیر خودشان( دشمنان) همه گزینه‌ها روی میز است، در هر بخشی آمادگی داشته باشیم تا آسیبی نبینیم.

عبادی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و غفلت مسؤولان در این خصوص، عنوان کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان متناسب با زمان آمادگی ایجاد نکرده و بعضا مانع ایجاد کرده‌اند.

وی در خصوص فضای مجازی بومی، مطرح کرد: اکنون بیخیال هستیم و یا ما را بیخیال نگه می‌دارند در حالی که فضای مجازی اخبار( خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و …) را جمع‌آوری می‌کند و بر ما تسلط پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تبیین کرد: در گذشته دشمنان برای اینکه بر اندیشه و افکار جامعه تسلط یابند با جنگ نظامی و فیزیکی بر افکار مردم مسلط می‌شدند اما امروز معتقدند آنچه پیروزی را رقم می‌زند جنگ نظامی نیست چرا که این مهم جواب نمی‌دهد بلکه به تسلط بر فکر و عقیده و فرهنگ مسلمان هجوم می‌آورند و بعد از آن به‌سادگی همه‌چیز را تصرف می‌کنند.

عبادی با تأکید بر اینکه زمانی که فکر و عقیده و فرهنگ جامعه خدشه‌دار شود دیگر قابل بازسازی نیست، تصریح کرد: دشمن بر روی این مهم سرمایه‌گذاری می‌کند لذا امیدواریم مسؤولانی که اعتبارات در دستان آن‌ها است روی این قضیه( فضای مجازی) تجدیدنظر کنند و این فضا را از دست دشمن خارج نمایند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که مسؤولان جبهه فضای خودی را مستقل نکنند امنیتی نخواهیم داشت، تبیین کرد: خطر بالقوه قوی است و تا زمانی که استقلال در این جبهه حاصل نشود احساس امنیت نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در فضای جامعه، مطرح کرد: از جمله گروه‌هایی که می‌توانند در این وضعیت، آشوب‎‌ها و جنگ نرم و فرهنگی دشمن سنگرهای خود را حفظ کنند رسانه‌ها هستند.

عبادی خاطرنشان کرد: امروز دنیا در مسئله خبرها خلاصه می‌شود و شکست‌ها و پیروزی‌ها نیز در این جبهه رقم می‌خورد و کسانی که در جبهه بیگانه هستند هیچ حد و مرزی ندارند و از هیچی دروغ ساخته و از آن کوه می‌سازند و انواع ظلم، تعدی و تجاوز را توجیه می‌کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 12 =