اجرای۳۵۷ برنامه شاخص آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنویی از ۳۵۷ برنامه شاخص دهه فجر در دو هزار و ۷۰۰ آموزشگاه استان خبر داد و گفت: در این برنامه‌ها ۱۸۰ هزار دانش‌آموز و ۱۵ هزار فرهنگی مشارکت دارند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی واقعی ظهر امروز در نشست خبری ویژه چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: آموزش و پرورش با تمام توان و با استفاده حداکثری از ظرفیت آحاد جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان در راستای بزرگداشت دهه فجر برای تبیین شعار انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت به گام دوم انقلاب می‌پردازد. 

وی با اشاره به اجرای ۳۵۷ برنامه شاخص در سطح شهرستان‌ها و مناطق خراسان‌جنوبی، افزود: در بیش از دو هزار ۷۰۰ آموزشگاه نیز برنامه‌های مناسبتی دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ۴۲۷ نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم شهرستان‌ها از ۱۳ تا ۲۲ بهمن‌ماه ۹۸ در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند. 

واقعی از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ۱۱۰ هزار نفری دهه فجر دانش‌آموزان مرحله شهرستانی خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: جشنواره دانایی و توانایی کتابخوانی بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموزان آموزشگاه‌های استان نیز روز ۱۷ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز گرامیداشت  دهه فجر شرکت می‌کنند و سه هزار نفر از فرهنگیان استان نیز در دهمین آزمون تفسیر قرآن کریم به‌صورت هماهنگ در روز ۱۷ بهمن‌ماه به رقابت می‌پردازند.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: طرح ملی لاله‌های روشن(یادواره ۴۰۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی) در ۴۴۵ مدرسه استان به‌یاد ۳۵۱ دانش آموز و ۹۴ فرهنگی به‌صورت نمادین روز ۱۶ بهمن‌ماه در مدرسه شهید راشدی برگزار می‌شود. 

واقعی ابراز داشت: آئین گلبانگ انقلاب به‌مناسبت سالروز ورود حضرت امام(ره) ساعت ۹ صبح روز ۱۲ بهمن‌ماه با شرکت ۴۰ نفر از هریک از تشکل‌های دانش‌آموزی (سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی، بسیج دانش‌آموزی و هلال‌احمر) در میدان امام خمینی بیرجند اجرا می‌شود.  

وی افزود: آئین گلبانگ انقلاب به‌مناسبت سالروز حضرت امام به ایران در بیش از دو هزار ۷۰۰ آموزشگاه خراسان‌جنوبی با حضور ۱۸۰ هزار دانش‌آموز و قریب‌بر ۱۵ هزار فرهنگی استان برگزار می‌شود. 

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =