۶۳ هزار نفر سود سهام عدالت نگرفته‌اند/ اسفندماه؛ موعد واریز سود سهام عدالت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۶۳ هزار و ۴۲۶ نفر مشمول سهام عدالت خراسان‌جنوبی، هنوز شماره شبای خود را وارد نکرده و باید نسبت به ثبت شماره شبا اقدام نمایند.

عیسی جعفری‌گیو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت در کشور از شهریورماه ۱۳۸۴ آغاز و تا سال ۱۳۹۲ ادامه داشت، لذا افرادی که در این بازه زمانی ثبت‌نام کردند مشمول سهام عدالت شده‌اند.

وی با اشاره به جمعیت مشمول سهام عدالت در استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۵، تعداد ۶۴۹ هزار و ۲۰۵ نفر نزدیک به ۸۵ درصد سهامدار نهایی طرح سهام عدالت‌ هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در آخرین مرحله ۵۷۸ هزار نفر سود سهام عدالت را دریافت کرده و یک هزار و ۸۶ میلیارد ریال سود سهام عدالت برای این افراد پرداخت شده، تصریح کرد: واریز سود سهام عدالت، سالانه است و پرداخت سود سال مالی ۹۶ از نیمه دوم سال ۹۷ آغاز و تفاوت در زمان واریز برای افراد مختلف، مربوط به تفاوت در مراحل ثبت‌نام (قشرهای مختلف) و نوع بانک واریزی سود سهام عدالت است.

جعفری‌گیو با اعلام اینکه ۲۷ هزار و  ۴۲۶ نفر نسبت به تکمیل شماره شبا حساب خود اقدام نکرده‌اند، بیان داشت: در چند مقطع نسبت به ثبت شماره شبا برای واریز سود سهام عدالت اقدام شد که این کار در خراسان‌جنوبی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه هر فرد به محض ارائه شماره شبا سود سال‌های قبل را نیز دریافت خواهد کرد، عنوان کرد: مشمولان می‌توانند با ورود به سامانهwww.samanese.ir  شماره شبای حساب بانکی خود را ثبت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۳۶ هزار نفر مشمول سهام عدالت در استان در قید حیات نیستند که تمام وراث آن‌ها می‌توانند با در دست داشتن اسناد هویتی خود و همچنین گواهی انحصار وراثت با مراجعه به دفاتر پیشخوان و امضای تقسیم‌نامه سهام عدالت نسبت به دریافت سود آن اقدام کنند.

جعفری‌گیو با اشاره به واریز سود سهام عدالت در مراحل بعدی، عنوان کرد: طبق گفته سازمان خصوصی‌سازی سود سهام عدالت اوایل اسفند واریز می‌شود و اولویت پرداخت سود سهام عدالت با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی است و بعد از آن سایر مشمولان، سود این سهام را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =