توزیع مواد ضدعفونی کننده در خراسان‌جنوبی به کجا رسید؟/ احتشام: تولیدات را به دانشگاه علوم پزشکی می‌دهیم

تا امروز وضعیت توزیع مواد ضدعفونی در استان همچنان شرایط خوبی نداشته و بسیاری از داروخانه‌ها مدعی عدم وجود دستکش و مواد ضدعفونی در سطح داروخانه‌های استان هستند.

محسن احتشام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت:  در راستای شیوع ویروس کرونا با همکاری متولیان امر از دو هفته پیش خط جدیدی را در کارخانه راه‌اندازی کردیم که بتوانیم بخشی از نگرانی مردم را با محصولات ضدعفونی‌کننده مانند ژل و اسپری دست کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تولید این محصول از ششم اسفندماه در راستای مسؤولیت اجتماعی و رفع دغدغه‌های مردم به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود، تصریح کرد: محصولات تولید شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار می‌گیرد و از این طریق در داروخانه‌ها توزیع و در اختیار مردم در شهر بیرجند و شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کارخانه تولید مواد شوینده قاین به تأمین سرمایه در گردش این واحد تولیدی اشاره و مطرح کرد: یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات، برای تنها واحد تولید محلول ضدعفونی دست خراسان‌جنوبی اختصاص یافت و سایر بانک‌ها نیز ضروری است در جهت مسؤولیت اجتماعی و برای حفظ سلامت مردم، در خصوص اختصاص تسهیلات به کارخانه‌های تولید مواد ضدعفونی بیشتر همکاری کنند.

احتشام با بیان اینکه خط تولید محلول ضدعفونی دست با ظرفیت تولید روزانه پنج هزار عدد در سه شیفت کاری راه‌اندازی شده، خاطرنشان کرد: این محصول شامل ژل ضدعفونی کننده دست برپایه الکل ۷۰ تا ۷۵ درصد است و تحویل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داده‌ایم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر در این مجموعه تولیدی مشغول به‌کار هستند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تأمین مواد اولیه(الکل ) روزی ۲۰ هزار اسپری ضدعفونی‌کننده در این واحد تولیدی، تولید و روانه بازار شود.

گفتنی است همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، استاندار خراسان‌جنوبی از تزریق اعتبار لازم به یکی از کارخانه‌های معروف تولید مواد شوینده در استان و تغییر خط تولید آن جهت تأمین نیاز استان به مواد ضدعفونی کننده خبر داد، اما با این حال تا امروز  وضعیت توزیع مواد ضدعفونی در استان همچنان شرایط خوبی نداشته و بسیاری از داروخانه‌ها مدعی عدم وجود دستکش و مواد ضدعفونی در سطح داروخانه‌های استان هستند.

مسئله‌ای که به اذعان مدیرعامل کارخانه تولید مواد شوینده قاین، با قرار گرفتن مواد ضدعفونی تولیدشده در این کارخانه در اختیار  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند توزیع آن بر عهده دانشگاه می‌باشد.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =