بهبود ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ آمار فوتی‌ها به ۶ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان تاکنون ۳۵ نفر بهبود یافته و دوره نقاهت خود را در منزل طی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مبتلایان کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از ۲۴۷ نمونه مشکوک به کرونا، ۱۶۹ مورد منفی و ۷۸ مورد مثبت گزارش شده است.

وی به تفکیک آمار شهرستان‌‎های درگیر پرداخت و بیان داشت: از مجموع مبتلایان، ۳۳ نفر در بیرجند، ۱۲ نفر در قاین، ۱۲ نفر در زیرکوه، ۱۰ نفر در طبس، شش نفر در فردوس، دو نفر در سرایان، یک نفر در درمیان، یک نفر در بشرویه و یک نفر در سربیشه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه از مجموع مبتلایان ۳۵ نفر ترخیص و ۳۷ نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند، مطرح کرد: همچنین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به شش نفر افزایش یافته است که دو مورد فوتی هر دو بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

دهقانی با بیان اینکه دو سوم مبتلایان کرونا در استان مردان و یک سوم مبتلایان زنان هستند، عنوان کرد: از مجموع مبتلایان ۷۵.۵ درصد سرفه، ۷۲.۵ درصد تب و لرز و ۶۵.۵ درصد تنگی نفس که سه علامت اصلی بیماری کرونا است را داشته‌اند.

وی همچنین در خصوص کمبود اقلام بهداشتی و موادضدعفونی، مطرح کرد: یکی از کارخانه‌های تولیدی استان این محصولات را تهیه و به‌میزان سهمیه تعیین شده بین داروخانه‌ها توزیع می‌کند اما در حد نیاز مردم در دسترس مردم قرار نمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص باورهای غلط مبنی بر استفاده از مواد مخدر و عدم ابتلا به کرونا، عنوان کرد: توصیه غلطی در بین مردم رایج شده کهه استعمال مواد مخدر مانع از ابتلا به کرونا می‌شود، این توصیه پایه و اساس ندارد و مصرف مواد مخدر نه‌تنها مانع از ابتلا نیست بلکه به ریه‌ها که مهم‌ترین مکان درگیری به این ویروس می‌باشد آسیب می‌زند.

دهقانی با ابراز گلایه از حضور مردم در نقاط شهر از جمله فروشگاه‌ها و بازارها، بیان داشت: متاسفانه شهرها، بازارها و فروشگاه‌ها حاکی از این است که مردم این ویروس را جدی نگرفته و اگر این روند ادامه داشته باشد روند افزایش بیماری در استان ادامه و ما را با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =