بهبود ۲۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ ۷۸ درصد خانوارهای استان غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در استان به ۲۸۵ نفر افزایش یافته است، گفت: از این تعداد ۲۲۹ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

محمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از مجموع ۸۹۲ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۶۰۷ مورد منفی و ۲۸۵ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع مبتلایان ۲۲۹ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و ۲۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند، بیان داشت: همچنین تاکنون ۲۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت کرده‌ند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در مرکز استان ۲۵۰ تخت خاص بستری بیماران کرونایی در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند آماده شده است، اضافه کرد: همچنین در ۹ شهرستان استان که دارای بیمارستان فعال هستند بخش‌های مجزا برای بیماران مشکوک و مثبت به کرونا درنظر گرفته شده است.

دهقانی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی کرونا در مرکز استان، مطرح کرد: در کمترین زمان ممکن این آزمایشگاه را در مرکز استان راه‌اندازی کردیم و با فعالیت این آزمایشگاه و اعلام نتیجه بیماران مثبت و مشکوک به کرونا در کمترین زمان جداسازی می‌شوند و سبب تسریع در روند درمانی بیماران شده است.

وی با بیان اینکه در بحث حفاظت فردی پرسنل تلاش‌های خوبی انجام شده و اقلام بهداشتی و لوازم مصرفی در اخیتار پرسنل قرار می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین با تغییر خط تولیدی یکی از کارخانه‌های استان بخش قابل توجهی از نیازهای استان در بخش موادضدعفونی توسط این کارخانه تأمین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: همچنین با همکاری بسیج و سپاه در استان محل‌هایی به‌عنوان نقاهتگاه برای بیماران نیازمند جهت تکمیل دوره درمان آماده شده و افراد بیمار در صورت نداشتن شرایط لازم برای قرنطینه در منزل می‌توانند از این مکان‌ها استفاده کنند.

دهقانی با اشاره به اینکه در طرح غربالگری کرونا تا ساعت ۱۵ عصر امروز ۱۹۳ هزار و ۴۸۱ خانوار غربال شده‌اند که معادل ۷۸.۶ درصد کل خانوارهای استان است، تصریح کرد: همچنین تاکنون ۶۵ هزار و ۱۶۷ نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده و خوداظهاری آن‌ها تکمیل‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند به‌صورت مجازی از طریق سامانه salamat.gov.ir و یا به‌صورت حضوری با مراجعه به مراکز بهداشت در این طرح مشارکت داشته باشند.

در حال حاضر تمامی ۱۱ شهرستان استان خراسان‌جنوبی درگیر با کرونا هستند و براساس آخرین آمار تفکیکی، شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفده =