جلوگیری از ورود و خروج ۱۶۲ دستگاه خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان‌جنوبی گفت: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته از ورود و خروج ۱۶۲ دستگاه خودرو در خراسان‌جنوبی جلوگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ناصر خوش‌خبر امشب در خصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: این طرح متناسب با سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در کشور به تصویب رسیده است.

وی بیان داشت: از زمانی که این طرح اعلام و ابلاغ شد جلسات متناظر آن در استان‌ها با مدیریت و محوریت استانداران دنبال می‌شود که در خراسان‌جنوبی نیز جلسات این ستاد به‌طور مستمر برگزار شده و جزئیات و جوانب طرح در دست اجرا است.

سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان‌جنوبی از کنترل ورودی و خروجی استان خبر داد و مطرح کرد: نیروهای خدمات‌رسان هلال‌احمر، بسیج، راهداری، پلیس راهور، کادر بهداشت و درمان و سایر نیروها در ۱۱ نقطه در ورودی و خروجی‌های استان مستقر شدند تا به انجام وظیفه بپردازند.

خوش‌خبر اعلام کرد: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته از ورود ۱۰۳ دستگاه خودرو به داخل استان خراسان‌جنوبی جلوگیری شده است.

وی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ دستگاه خودرو به‌دلیل تخلف اعمال قانون شده و همچنین از خروج ۵۹ دستگاه خودرو از استان جلوگیری شد، اضافه کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح محدودیت و ممنوعیت تردد به‌خوبی شکل گرفت و تأثیر به‌سزایی نیز در کاهش ترددها داشت.

سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خودرو‌های پلاک غیربومی استعلام می‌شوند، گفت: رانندگان خودرو‌های غیربومی استان برای  احراز محل سکونت خود، لازم است کارت ملی به همراه مدارک خودرو و برگ مأموریت کاری خود را همراه داشته باشند.

خوش‌خبر تبیین کرد: رانندگانی که نقض مقررات کنند و یا به هشدار‌های پلیس توجه نکنند ضمن درج تخلف در سامانه راهنمایی و رانندگی، خوروی آنان ۵۰۰ هزار تومان جریمه و یک ماه خودرویشان در مبدأ توقیف و در پارکینگ نگهداری خواهد شد.

وی با اشاره به دستور استاندار در ستاد مقابله با کرونا، از ایجاد لایه دوم کنترلی در ۱۳ ورودی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر در لایه اول در ۱۱ محور مواصلاتی استان و در لایه دوم در ۱۳ محور بین شهری داخل استان، کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد.

سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سیزده به‌در، تهدیدی برای سلامت اجتماعی شهروندان است، تصریح کرد: درخواست ما از مردم فهیم و بسیار خوب استان این است که به این موضوع توجه داشته باشند و دیگران را نیز به ماندن در خانه تشویق کنند.

خوش‌خبر اعلام کرد: موضوع ایجاد انسداد ورودی‌های مراکز تفریحی، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و مکان‌های دیگر برای ممانعت از ورود افراد به این فضاها در روز طبیعت از سیاست‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که در استان ما هم با جدیت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =