تولید ماسک در خراسان‌جنوبی روزانه به ۲۵ هزار عدد افزایش می‌یابد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تولید متوسط روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک سه‌لایه توسط تولیدکنندگان استان خبر داد و گفت: این ماسک‌ها طی چند روز آینده عرضه خواهند شد.

غلامرضا آهنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به نیاز استان و کشور و همچنین کمبودی که در زمینه ماسک وجود داشت و با پیگیری‌های حوزه ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو، مجور تولید ماسک در استان صادر شد.

وی با اعلام اینکه ۱۰ واحد تولیدی در سطح استان مجوز تولید ماسک را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: ماسک‌های تولیدی در سطح استان باید ضمن رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت مردم از کیفیت مطلوب و حداقل استانداردهای لازم برخوردار باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این کارگاه‌ها باید ماسک‌های تولیدی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا با برنامه‌ریزی و براساس نیاز در سطح مراکز توزیع شوند، بیان داشت: در صورتی که همه کارگاه‌هایی که مجوز تولید گرفته‌اند در مدت کوتاهی استان در زمینه تأمین ماسک مورد نیاز به حد خودکفایی خواهد رسید.

آهنی با اعلام اینکه طبق پیش‌بینی‌های تولیدکنندگان روزانه حداقل ۲۵ هزار عدد ماسک در استان تولید خواهد شد، عنوان کرد: با تجهیز دو کارگاه تولیدی استان به ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی ظرفیت تولید ماسک این کارگاه‌ها در صورت تأمین مواد اولیه به روزانه بیش از ۵۰ هزار ماسک خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =