آمار مبتلایان کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۳۰ نفر رسید/ بهبود ۲۹۶ بیمار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۰ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد، که بدین ترتیب آمار کل مبتلایان استان به ۳۳۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده عصر امروز به تشریح آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی پرداخت و اظهار داشت: ۱۰ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد که بدین ترتیب آمار کل مبتلایان استان به ۳۳۰ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۳۴ آزمایش انجام شده، ۲۴ مورد مورد منفی و ۱۰ مورد مثبت اعلام شده است، بیان داشت: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته مورد فوتی در استان نداشتیم و حال شش نفر از بیماران وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان، مطرح کرد: ۲۸ نفر از بیماران در بیمارستان بستری، ۲۹۶ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های ترخیص شده و همچنین آمار متوفیان در استان ۳۳ نفر می‌باشد.

مهدی‌زاده اعلام کرد: از روز اول تاکنون مجموع کل آزمایشات انجام شده در استان یک هزار و ۱۱۴مورد بوده که نتیجه ۳۳۰ آزمایش مثبت و تعداد ۷۸۴ مورد نیز منفی اعلام شده است.

وی با اشاره به آمار طرح غربالگری کرونا در استان، خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد۲۱۵ هزار و ۱۸۸ خانواده از استان توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شدند که این تعداد ۸۹.۶ درصد خانوارهای استان را شامل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه همچنین تعداد ۷۷ هزار و ۴۴۷ نفر‌ نیز از طریق سامانه خوداظهاری ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: مردم می‌توانند به‌صورت مجازی از طریق سامانه salamat.gov.ir و یا به‌صورت حضوری با مراجعه به مراکز بهداشت در این طرح مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهار =