جلوگیری از ورود و خروج ۱۸۷۷ دستگاه خودرو در خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: از زمان شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان از ورود ۸۵۵ خودرو در ورودی استان و یک هزار و ۲۲ خودرو در خروجی استان جلوگیری به‌عمل آمده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا رضایی ظهر امروز به خبرنگاران رسانه‌های گروهی، به تشریح طرح نورزی پلیس پرداخت و اظهار داشت: طی این ایام شش فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های خراسان‌جنوبی رخ داده که متأسفانه موجب فوت ۱۰ نفر شده است.

وی از وقوع ۵۹ فقره تصادف جرحی در استان طی این مدت خبر داد و بیان داشت: در این تصادفات ۱۰۵ نفر مجروح شدند و ۹۵ تصادف خسارتی نیز داشته‌ایم که در مجموع ۱۶۰ تصادف در خراسان‌جنوبی به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه۵۰ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، ۴۷ درصد در جاده‌های روستایی و سه درصد تصادفات نیز در جاده‌هایی فرعی رخ داده، تبیین کرد: ۶۴ درصد تصادفات در طرح نوروزی واژگونی و خروجی از جاده بوده و ۷۴ درصد تصادفات بین ساعات ۱۰ صبح الی ۸ شب رخ داده است.

رضایی با اعلام اینکه کارشناسان ۳۵ درصد تصادفات را عدم توجه به جلو و ۳۳ درصد را به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده‌اند، مطرح کرد: سن ۷۳ درصد رانندگان مقصر در تصادفات بین ۲۰ تا ۴۰ سال بوده و ۴۷ درصد مجروحان سرنشینان خودرو و ۷۰ درصد آن‌ها بومی بوده‌اند.

وی از کاهش ۶۳ درصدی میزان تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: شروع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از ورود ۸۵۵ خودرو در ورودی استان و یک هزار و ۲۲ خودرو در خروجی استان جلوگیری به‌عمل آمده و ۲۷ راننده متخلف علی‌رغم تذکرات داده شده و تردد در جاده به مبلغ ۵ میلیون ریال جریمه و در سیستم شماره‌گذاری به‌مدت یک ماه توقیف شدند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هشت =