بهبود ۲۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ ۹۲ درصد خانوارها غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار مبتلا به ویروس کرونا در استان به ۳۵۱ نفر رسیده که از این تعداد ۲۸۲ نفر بهبود یافتند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ آزمایش مشکوک به کرونا انجام شد که از این تعداد ۴۹ مورد مورد منفی و ۱۲ مورد مثبت بوده است.

وی بیان داشت: با شناسایی ۱۲ مورد جدید بدین ترتیب آمار کل مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی به ۳۵۱ نفر افزایش یافته است و خوشبختانه فوتی جدید در استان نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از روز اول تاکنون مجموع کل آزمایشات انجام شده در استان یک هزار و ۲۳۸ مورد بوده که نتیجه ۳۵۱ آزمایش مثبت و تعداد ۸۸۷ مورد نیز منفی اعلام شده است

دهقانی به وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان اشاره و مطرح کرد: ۳۶ نفر از بیماران در بیمارستان بستری، ۲۸۲ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های ترخیص شده و همچنین آمار متوفیان در استان ۳۳ نفر می‌باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۲۲ هزار و ۶۳۸ خانوار در خراسان‌جنوبی در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا غربال شدند، اضافه کرد: در مجموع ۹۲.۷ درصد کل خانوار‌ها در این طرح غربال شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه همچنین ۷۲۲ هزار و ۷۵۹ نفر معادل۸۶.۲  درصد جمعیت استان به‌صورت فردی غربال شدند، تبیین کرد: در سامانه خوداظهاری نیز ۷۹ هزار و ۷۹۵ نفر با مراجعه به سامانه پرسشنامه مربوطه را تکمیل کردند.

دهقانی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند به‌صورت مجازی از طریق سامانه salamat.gov.ir و یا به‌صورت حضوری با مراجعه به مراکز بهداشت در این طرح مشارکت داشته باشند و برای افرادی که امکان ثبت اطلاعات به‌صورت اینترنتی را ندارند مراجعه حضوری به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت تعریف شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =