برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد و امامزادگان شاخص خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مراسم ویژه لیالی قدر در امامزادگان و مساجد شاخص شهرهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور حداقل جمعیت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان بر ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تأکید و بیان داشت: رنگ‌بندی شهرها براساس شاخص‌های تعیین شده هر چند روز تغییر می‌کند وی هیچ شهری به‌طور مطلق سفید نیست.

وی با بیان اینکه ضوابط بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی هم باید به‌طور دقیق مورد توجه باشد، بیان کرد: مدیران نسبت به تأمین امکانات بهداشتی مورد نیاز کارکنان و ارباب رجوع به جهت حضور مردم در محیط ادارات جدیت داشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی همچنین به محتوای مطالب ارائه شده در جلسه ستاد ملی کرونا که در محضر رهبر انقلاب برگزار شده بود هم اشاره کرد و گفت: ارائه دستورات و رعایت پروتکل‌های سختگیرانه در راستای حفظ سلامت مردم مورد تأکید ایشان بود.

معتمدیان به بحث بازگشایی مساجد، زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: با تأکید رهبر انقلاب و براساس موارد مطرح شده در جلسه، موضوع بازگشایی این اماکن بعد از بررسی‌های کارشناسی و رصد شرایط انجام خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری مراسم ویژه لیالی قدر در استان هم عنوان کرد: مراسم در امامزاده‌ها و مساجد معروف شهرها با رعایت پروتکل‌ها و با حداقل جمعیت برگزار خواهد شد.

بازگشایی مدارس برای رفع اشکالات دانش‌آموزان

استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه از بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: حضور دانش‌آموزان اختیاری است و دایر بودن کلاس‌ها در این بازه زمانی یک ماهه صرفاً به جهت رفع اشکالات خواهد بود.

معتمدیان ادامه داد: بازه زمانی تعریف شده برای کلاس‌های مربوط به پایه دوازدهم با توجه به در پیش بودن امتحانات نهایی، ۲۰ روزه است و تا ۱۷ خرداد ابلاغ شده است.

وی در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها هم گفت: براساس مصوبه ستاد ملی، برگزاری کلاس‌ها برای دوره دکترا محدودیتی ندارد و فعالیت آموزشی برای این مقطع آغاز شده اما برای سایر مقاطع، ستاد به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

معتمدیان از برداشتن برخی محدودیت‌ها در زمینه حذف واحدهای درسی دانشگاهی و پذیرش دانشجوی مهمان هم خبر داد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =