جمع‌آوری بیش از ۱.۳ میلیاردتومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از جمع‌آوری یک میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی خبر داد.

رضا سلم‌‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: به‌منظور جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه‌داران یک هزار و ۵۳۵ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد استان در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و میادین و معابر استان برپا شد.

وی بیان داشت: ۵۴ پایگاه امداد، ۱۷۲ مرکز نیکوکاری، ۳۹۰ شورای زکات روستایی، ۳۹۱ مسجد و حسینیه و ۴۳۸ مؤسسه خیریه و سازمان مردم‌نهاد، در جمع‌آوری وجوه فطریه و کفاره مردم فعالیت می‌کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی جمع‌آوری شد، افزود: از این رقم ۸۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در پایگاه‌های کمیته امداد و ۴۷۰ میلیون تومان در پایگاه‌های بهزیستی جمع‌آوری شد.

سلم‌آبادی با اعلام اینکه از مبلغ جمع‌آوری شده در پایگاه‌های کمیته امداد ۵۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معادل ۷۲ درصد زکات فطریه بوده، اضافه کرد: همپنین  ۲۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معادل ۲۸ درصد کفارات بوده است.

وی عنوان کرد: در پایگاه‌های بهزیستی استان مبلغ یک میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال کفاره و دو میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال فطریه توسط مؤسسات خیریه و مراکز غیردولتی و ۱۳۲ میلیون و ۶۴۷ میلیون ریال فطریه و ۱۰۹ میلیون و ۱۲۶ هزار ریال کفاره توسط مراکز دولتی جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از رشد ۴۰ درصدی جمع‌آوری کفاره و فطریه مؤمنان روزه‌دار استان نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: یک هزار و ۶۵۶ نفر در زمینه جمع‌آوری فطریه و کفاره مردم همکاری کرده‌اند.

سلم‌آبادی مطرح کرد: زکات فطریه‌ای که تا کنون جمع‌آوری شده ۳۰ درصد آن با همکاری شورا‌های زکات روستایی، ۳۹ درصد توسط پایگاه‌های امداد و ۳۱ درصد توسط مراکزی نیکوکاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری شده برای شش نیاز پایه شامل معیشت، اشتغال، تأمین جهیزیه، درمان و تحصیلات دانش‌آموزان و دانشجویان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =