ستاری در بیرجند: نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز غلبه بر موج اول کرونا شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به موج نخست شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با نوآوری‌های شرکت‌های دانش بنیان در همان روزهای نخست شیوع کرونا در زمینه تجهیزات، دارو و امکانات پزشکی لازم در بخش‌های بیمارستانی نیاز به واردات نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سورنا  ستاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بیش از پنج‌هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور، اظهار داشت: حل مسائل مردم اولویت نخست حوزه پژوهشی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است.

وی بیان داشت: در قالب شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و کارخانجات نوآوری زیرساخت‌های مفصلی برای حمایت از یک ایده دارند و در این سال‌ها زیرساخت‌ها توسعه پیدا کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به موج نخست شیوع ویروس کرونا و غلبه بر این ویروس با حضور شرکت‌های دانش بنیان، مطرح کرد: با نوآوری‌های این شرکت‌ها در همان روزهای نخست شیوع کرونا در زمینه تجهیزات، دارو و امکانات پزشکی لازم در بخش‌های بیمارستانی نیاز به واردات نداشتیم.

ستاری با تأکید بر اینکه اکنون قراردادهای زیادی برای تولید واکسن و دارو، تجهیزات پزشکی و تولید ماسک و مواد ضدعفونی منعقد شده است، تبیین کرد: شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از این تسهیلات موفق به حل معضلات کشور برای مقابله با کرونا شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها مسائل جدی دارد که ما باید برای توسعه آن کمک کنیم،عنوان کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان گرچه با پتانسیل‌های خراسان‌جنوبی خیلی فاصله دارد اما همین حرکت توسعه آنان باید تقویت شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان خراسان‌جنوبی می‌تواند جزو استان‌های دارای اقتصاد دانش‌محور باشد چراکه این استان دانشگاه‌ها و دانشجویان بسیار خوب و قابل توجهی دارد و شرکت‌های دانش بنیان این استان می‌توانند به سرعت رشد کنند.

ستاری از جهت‌گیری دانشگاه به سمت اقتصاد دانش بنیان خبر داد و مطرح کرد: اولویت دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی باید حل معضلات استان باشد و آن وقت است که می‌توان با دارا بودن پایه اقتصاد دانش بنیان مناسب تغییرات قابل توجهی را در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =