خراسان‌جنوبی کمپ برگزاری اردوهای تیم ملی اسکیت می‌شود

رئیس فدراسیون اسکیت از رایگان شدن برگزاری دوره‌های آموزشی و حضور تیم‌های خراسان‌جنوبی در لیگ‌های برتر ایران خبر داد و گفت: سالن ورزشی رزمندگان بیرجند بعد از تجهیز و ارتقاء تبدیل به کمپ برگزاری اردوی‌های تیم ملی اسکیت می‌شود.

بهمن محمدرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: اسکیت رشته‌ای مفرح و نوپا در ایران و خراسان‌جنوبی است و باید برای توسعه و همگانی کردن آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با اشاره به کسب ۱۵ مدال رنگی اسکیت جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ در مسابقات جهانی و آسیایی، افزود: در سال ۹۷ نیز اسکیت ایران توانست با کسب دو مدال طلا، دو نقره و سه برنز در مسابقات جهانی رتبه پانزدهم را به خود اختصاص دهد.

رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم به این رشته ورزشی هویت داده و جایگاه ایران را در سطح آسیا و جهان ارتقاء دهیم، تصریح کرد: هم‌اکنون کرسی نایب رئیسی کنفدراسیون آسیا در دست ایران است.

ضرورت احداث پیست اسکیت استاندارد در خراسان‌جنوبی

محمدرضایی در ارتباط با وضعیت اسکیت در شرایط شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این رشته ورزشی در فضاهای مجازی ادامه دارد که در پی تعاملاتی صورت گرفته، شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۹۹ در برنامه تلوزیونی«ورزش تعطیل نیست» ساباتینو آراکو رئیس کنفدراسیون جهانی اسکیت از کشور ایتالیا به‌صورت آنلاین حضور پیدا کرد و به تشریع برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی اسکیت پرداخت.

وی با بیان اینکه در سفر یک روزه خود به خراسان‌جنوبی از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های اسکیت استان بازدید کرده است، گفت: همچنین در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی بر احداث پیست استاندارد در بیرجند تأکید و با اهدای تابلو و تندیس اسکیت از حمایت‌های معتمدیان در راستای توسعه و بسترسازی اسکیت تقدیر شد.

نایب رئیس کنفدراسیون اسکیت آسیا و رئیس فدراسیون کشورمان در ارتباط با جایگاه اسکیت خراسان‌جنوبی، بیان داشت: باتوجه به زیرساخت‌های اقتصادی و سخت‌افزاری موجود استان نگاه واقع‌بینانه‌ای داریم و انتظارات ما در حد مقدورات و امکانات ست.

سالن ورزشی رزمندگان بیرجند در اختیار هیأت اسکیت

محمدرضایی با اظهار خرسندی از اینکه سالن ورزشی رزمندگان بیرجند با امکانات خوابگاهی به‌صورت اختصاصی در اختیار هیأت اسکیت خراسان‌جنوبی است، گفت: حتی هیأت‌های اسکیت استان‌های برخورداری چون تهران و اصفهان از چنین امکاناتی برخوردار نیستند.

وی از رایزنی و مکاتبات اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنویی با فدراسیون در ارتباط با تأسیس خانه اسکیت استان خبر داد و تأکید کرد: فدراسیون بدنبال این است تا از طریق مصوبه و ترک تشریفات وزارت ورزش و جوانان این سالن به ‌ورت رایگان در اختیار هیأت اسکیت خراسان‌جنوبی قرار گیرد.

رئیس فدراسیون اسکیت خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا با همکاری استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی نسبت به تجهیز سالن اقدام و با ارتقاء کیفی و کمی خوابگاه سالن ورزشی رزمندگان بیرجند به‌عنوان کمپ اردوی تیم‌های ملی اسکیت ایران مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضایی با اشاره به استعدادهای بالقوه اسکیت خراسان‌جنوبی و حضور تیم زغال‌سنگ طبس در لیگ برتر کشور، یادآور شد: ورود بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری و تیم‌داری در لیگ‌های برتر و دسته یک ایران می‌تواند نقطه عطفی در اسکیت شرق کشور باشد.

ایجاد حسن رقابت و تقویت روحیه ورزشکاری و قهرمان‌پروری

وی در پایان با تبریک انتصاب «بهروز آدینانی» به‌عنوان رئیس هیأت اسکیت خراسان‌جنوبی و دستاوردهای سفرش به بیرجند، اظهار داشت: فدراسیون اسکیت هزینه برگزاری دوره‌های آموزش داوری و مربیگری در تمام سطوح، شرکت در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای و کشور را پرداخت می‌کند و از این پس تیم‌های اسکیت خراسان‌جنوبی به‌صورت رایگان در لیگ‌های دسته‌های(یک، دو و سه)، لیگ برتر ایران و مارشال کاپ حضور خواهند داشت.

«بهروز آدینانی» رئیس هیأت اسکیت خراسان‌جنوبی نیز بیان داشت: شناسایی و سازماندهی ورزشکاران، داوران، مربیان و تهیه فایل اطلاعات پرسنلی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاء درجه داوری و مربیگری اسکیت استان از جمله برنامه‌های راهبردی هیأت است.

وی افزود: برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تبادل نظر باروسای هیأت‌هات شهرستان‌ها، تمرکززدایی، فعال کردن هیأت اسکیت تمامی شهرستان‌های استان، رایزنی برای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شرکت‌های صنعتی با استفاده از ساز و کارهای معافیت مالیاتی برای هزینه اعزام تیم‌ها به مسابقات ورزشی را از دیگر اقدامات آتی هیأت است.

رئیس هیأت اسکیت خراسان‌جنوبی با تأکید بر ایجاد حس وحدت و همدلی در بین ورزشکاران، مربیان، باشگاه‌های بخش خصوصی و هیأت‌های اسکیت شهرستان‌های خراسان‌جنوبی، گفت: این سیاست‌های اجرایی در راستای کم کردن فاصله‌ها، ایجاد حس رقابت و تقویت روحیه ورزشکاری و قهرمان‌پروری است.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =