خراسان‌جنوبی به عنوان پایگاه گردشگری ورزشی و رالی کویر مطرح شود

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از موافقت احداث پیست موتورسواری استاندارد در بیرجند خبر داد و گفت: کویر لوت خراسان‌جنوبی می تواند به‌عنوان پایگاه گردشگری ورزشی و محلی برای برگزاری مسابقات رالی سافاری در شرق کشور مطرح شود.

مازیار ناظمی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بیرجند با بیان اینکه جنبه عمومی و سرمایه‌ای فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در کشور زیاد است، اظهار داشت: قریب بر ۵۰ میلیون نفر مخاطب این هیات در ایران کواهینامه موتور و اتومبیل دارند.

وی با اذعان به اینکه در سال‌های اخیر گام‌های مؤثری در حوزه مهم همگانی و ترویج این رشته ورزشی در بین خانواده‌ها برداشته نشده است، افزود: شرکت در مسابقات قهرمانی‌ انحصاری و مدال‌آوری نیز قائل به افراد خاص بوده است.

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی تصریح کرد: بخشی از دست‌فروشان و موتورسواران معیشتی به لحاظ نداشتن گواهینامه، قانون‌شکنی، رفتارهای خطرآفرین رانندگی در محیط‌های شهری باعث خدشه‌دار کردن چهره مدال‌آوران و تنزل جایگاه ورزشکاران این رشته ورزشی شده‌اند.

کمیته‌ گردشگری ورزشی و محیط زیست هیأت‌های استان‌ها می‌توانند نسبت به برگزاری مسابقات سافاری رقابتی و رالی خانوادگی اقدام کنند

 

ناظمی با اشاره به کویرهای‌ طبیعی و سرمایه‌های خدادادی، تصریح کرد: کمیته‌ گردشگری ورزشی و محیط زیست هیأت‌های استان‌ها می‌توانند نسبت به برگزاری مسابقات سافاری رقابتی و رالی خانوادگی اقدام کنند.

راه‌اندازی نخستین آکادمی بین‌المللی موتورسواری

وی از تجهیز و راه‌اندازی نخستین آکادمی بین‌المللی موتورسواری و اتومبیلرانی ایران در مجموعه ورزشی آزادی تهران خبر داد و گفت: در راستای توسعه کمی، کیفی و ارتقاء علمی جامعه هدف از ظرفیت‌های آموزشی و تجربه مدرسان داخلی و خارجی استفاده بهینه می‌شود.

وی از برگزار نشدن دوره‌های آموزشی هدفمند و پیوسته‌ ویژه بانوان در این رشته ورزشی گلایه کرد

 

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی باگلایه از برگزار نشدن دوره‌های آموزشی هدفمند و پیوسته‌ ویژه بانوان در این رشته ورزشی، افزود: به‌منظور جذب حداکثری این قشر عظیم دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

ناظمی در ارتباط با وضعیت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: بهمن‌ماه ۹۹ فاز نخست پیست موتورکراس استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند با مساحت هفت و نیم هکتار به بهره‌برداری رسید که به‌زودی فاز دوم این مجموعه با همکاری شرکت توسعه و ساخت اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون و استانداری در ۱۰ هکتار آغاز می‌شود.

موتورهای توقیف‌شده ورزشکاران خراسان‌جنوبی آزاد می‌شوند

وی با بیان اینکه هیأت‌های موتورسواری و اتومبیلرانی استان‌ها بهترین و مؤثرترین بخش فکری و اجرایی فدراسیون هستند، خاطرنشان کرد: هیأت خراسان‌جنوبی در بخش ارائه طرح‌هایی چون «مه‌رانان» آموزش مهارت‌های حرفه‌ای رانندگی و آموزش رانندگی در فضای مجازی پیشرو بوده که بخش پژوهشی اجرای این طرح‌ها به آقای رجبی‌ستوده محول خواهد شد.

وی با اشاره به کویر لوت و همجواری خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان، یادآور شد: این استان می‌تواند به‌عنوان پایگاه گردشگری و بوم‌گردی و مرکزی برای برگزاری مسابقات سافاری و رالی کویر مطرح شود

 

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به کویر لوت و همجواری خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان، یادآور شد: این استان می‌تواند به‌عنوان پایگاه گردشگری و بوم‌گردی و مرکزی برای برگزاری مسابقات سافاری و رالی کویر مطرح شود.

ناظمی در ارتباط با رفع توقیف موتورهای ورزشکاران خراسان‌جنوبی و جبران خسارات آن‌ها که سال گذشته در حین بازگشت از مسابقات قهرمانی کشوری در کاشان ضبط شدند، گفت: طی دیداری که با استاندار داشته است مقرر شد با رایزنی «معتمدیان» با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و تعزیرات این سرمایه‌های ورزشکاران به‌صورت قانونی تحویل صاحبان آن گردد.

وی با اشاره به جایگاه خوب هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی در ارزیابی فدراسیون، خاطرنشان کرد: امید است این استان در ارزیابی سال ۹۹ فدراسیون که براساس شاخص‌های جدید حوزه همگانی، برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی، تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته و کسب مدال‌های قهرمانی رتبه مناسبی را به‌دست آورد.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =