۱۵۱ میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت خراسان‌جنوبی پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: از مجموع ۱۸۳ میلیارد بدهی بیمه سلامت در سال ۹۹ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اربابی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به تحولات ایجاد شده در فرآیند صدور نسخه‌های الکترونیکی سرپایی بیمه‌شدگان بیمه سلامت، اظهار داشت: مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری از این فرآیند استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه از خردادماه امسال تاکنون قریب بر ۱۵ هزار نسخه الکترونیکی در خراسان‌جنوبی صادر شده است، افزود: امید می‌رود تا پایان تیرماه جاری ۱۰۰ صدور نسخه‌های بیماران سرپایی پزشکان بخش خصوصی و دولتی به صورت الکترونیکی صادر شود و ضرورتی برای ارائه دفترچه بیمه خدمات درمانی نیست.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: خدمات بیمه سلامت و استحقاق‌سنجی برابر قانون از اول تیرماه ۹۹ از حالت سنتی و دستی به‌صورت الکترونیکی و برخط صورت می‌گیرد و کلیه بیمه‌شدگان می‌تواند از کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه خود مطلع شوند.

اربابی با اشاره به ۱۵ هزار درخواست مردم برای خدمات بیمه سلامت ایرانیان در سال جاری، یادآور شد: استحاق‌سنجی ۹۵۰۰ نفر از سوی وزارت رفاه دریافت شده که سه هزار و ۷۰۰ نفر از دهک‌های اول تا سوم مشمول بیمه رایگان، ۳۰۰ نفر از دهک چهار با ۵۰ درصد تخفیف، ۱۴۰ نفر از دهک پنجم با ۵۰ درصد تخفیف مشروط و الباقی مشمول پرداخت کامل صندوق بیمه ایرانیان شده‌اند.

وی در ارتباط با پرداخت مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی، بخش خصوصی و خیریه، داروخانه‌های و کلنیک‌های آزمایشگاهی خراسان‌جنوبی، گفت: از مجموع ۱۸۳ میلیارد بدهی بیمه سلامت در سال ۹۹ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان باقی مانده است.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =