ضرب‌الاجل استاندار نتیجه داد؛ افزایش ۳۳ درصدی آبرسانی به روستا‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: آبرسانی سیار به روستا‌ها و مناطق عشایری خراسان‌جنوبی پس از ضرب‌الاجل استاندار به دستگاه‌های متولی، ۳۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدکمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تأمین آب پایدار برای روستائیان را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت دانست و اظهار داشت: سال گذشته آبرسانی سیار از ۶۰ لیتر به ۸۰ لیتر در روز برای هر خانوار رسید که برای امسال افزایش این مقدار به ۱۲۰ لیتر هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به دستور استاندار به دستگا‌های متولی برای تأمین آب آشامیدنی مناطق روستایی و عشایری در جلسه هفتم تیرماه امسال، افزود: از آن تاریخ تاکنون حمل آب به این مناطق از پنج هزار و ۲۰۰ مترمکعب در هفته به هفت هزار مترمکعب رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی اعلام کرد: با اضافه شدن هفت دستگاه تانکر سیار، آبرسانی در ۱۰ روز گذشته برای هر خانوار از ۸۹ لیتر به ۱۰۰ لیتر در روز افزایش یافته است.

میرجعفریان مطرح کرد: هم‌اکنون۵۰۰ روستای خراسان‌جنوبی در شرایط اوج تنش آبی و نیازمند آبرسانی سیار هستند که از این تعداد ۳۶۰ روستا آب دارند ولی برای تأمین آب پایدار با تانکر هم آبرسانی می‌شوند و ۱۴۰ روستای دیگر با بیشترین تنش آبی روبرو هستند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =