۵۴۷ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان‌جنوبی به تحصیل بازگشتند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۵۴۷ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و جذب کلاس‌های درس شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی واقعی صبح امروز در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، از ایجاد مجمع حمایت کودکان بازمانده از تحصیل را در بهارستان علم و ادب  در آینده نزدیک خبرداد و اظهار داشت: بسیاری از کودکان به واسطه فقر مالی، باورهای غلط موجود در جامعه، بی‌سرپرستی و یا بدسرپرستی درس و مدرسه را رها کرده و ترک تحصیل کرده‌اند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین زمینه‌ساز شناسایی بیشتر و حضور مجدد کودکان بازمانده از تحصیل در کلاس درس بوده و ارتقای سطح مهارت‌های این کودکان نیز رویکرد دیگر آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در سال تحصیلی جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان  اینکه آموزش و پرورش استان  به تنهایی نمی‌تواند در شناسایی، جذب و مهارت‌آموزی کودکان بازمانده از تحصیل موفق باشد، اضافه کرد: برای حل مشکل این کودکان باید خیرین در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد پای کار بیایند.

واقعی عنوان کرد: این مجمع به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان با معرفی و شناسایی  آموزش‌وپرورش، خدمات آموزشی و پرورشی در دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از قبیل تهیه لوازم‌التحریر، کیف و کفش ارائه خواهد داد.

وی اجرایی شدن سند تحول بنیادین را راهکار حل مشکلات فرایند تعلیم و تربیت در استان دانست و تشریح کرد: کلیدی‌ترین و مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش  نیروی انسانی و معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به شرایط سخت استان پس از شیوع کرونا در عرصه های مختلف، یاد آور شد: در این شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی که نظام سلطه علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است، خادمین مردم در  آموزش‌وپرورش استان تلاش می‌کنند تا با حداقل امکانات ،بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یک =