گام دوم «کمک مؤمنانه»| از اهدای ۶۲ سری جهیزیه تا کمک ۲ میلیاردی مردم در طرح «قربانگاه»

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی به اجرای گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» اشاره و گفت: گام دوم رزمایش طی سه مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول رزمایش از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه خواهد داشت.

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه گام اول رزمایش «کمک مؤمنانه» همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در استان ارجا شد، اظهار داشت: گام اول رزمایش طی سه مرحله در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در گام اول رزمایش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان از محل کمک‌های کمیته امداد و نیکوکاران در استان جمع‌آوری شد، بیان داشت: از این میزان کمک جمع‌آوری شده، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نقدی و ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

در مرحله نخست رزمایش ۴۳ هزار بسته معیشتی، ۲۹۱ هزار پرس غذای گرم و ۱۳۳ هزار پرس افطاری ساده بین نیازمندان توزیع شد

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در مرحله نخست رزمایش ۴۳ هزار بسته معیشتی با اعتبار هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توزیع شد، عنوان کرد: همچنین ۲۹۱ هزار پرس غذای گرم به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طبخ و به‌‌دست نیازمندان رسید و ۱۳۳ هزار افطاری ساده نیز توزیع شد.

سلم‌‎آبادی به اجرای گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» اشاره و عنوان کرد: گام دوم رزمایش نیز طی سه مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول رزمایش از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای «نذر قربانی» همزمان با دهه امامت و ولایت، مطرح کرد: دو میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان نذر‌ قربانی مردم استان برای کمک به نیازمندان در پایگاه‌های این نهاد حمایتی جمع‌آوری شد.

مردم روز عید قربان یک هزار و ۵۱۴ رأس گوسفند، ۱۵ رأس گاو و ۹ نفر شتر به‌عنوان نذورات قربانی به نیازمندان هدیه کردند

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اعلام کرد: مردم روز عید قربان یک هزار و ۵۱۴ رأس گوسفند، ۱۵ رأس گاو و ۹ نفر شتر به ارزش یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان به‌عنوان نذورات قربانی به نیازمندان هدیه کردند.

سلم‌آبادی کمک نقدی مردم به پایگاه ‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری زیرپوشش این نهاد را یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعلام  کرد و بیان داشت: گوشت‌های قربانی بین بیماران صعب‌العلاج، سالمندان، ایتام، زنان سرپرست خانوار و فرزندان طرح محسنین توزیع و در حال توزیع است.

۶۲ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند خراسان‌جنوبی به ارزش هر سری جهیزیه ۱۰ میلیون تومان توزیع شد

 

وی از اهدای ۶۲ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند خراسان‌جنوبی از ابتدای ماه ذی الحجه خبر داد و با تأکید بر اینکه این روند تا پایان دهه امامت ادامه دارد، مطرح کرد: ارزش هر سری جهیزیه ۱۰ میلیون تومان است و ۱۰۰ نفر نیز در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از آنجایی که مرحله سوم گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» مصادف با دهه آخر ماه صفر و آغاز سال تحصیلی جدید است درخواست داریم کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مدنظر قرار گیرد.

سلم‌آبادی از توزیع سبد غذایی و اطعام در عید سعید غدیر در قالب گام دوم رزمایش «ایران همدل» با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد و گفت: در این طرح هدف‌گذاری ما ۴۶ هزار خانوار نیازمند است که سرانه هر خانوار نیز ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی از اجرای طرح «احسان حسینی» با مشارکت خیرین و مراکز نیکوکاری در استان خبر داد و بیان داشت: این نهاد با اجرای طرح «احسان حسینی» آماده دریافت و توزیع نذورات و همچنین سایر کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران و نیکوکاران گرانقدر در ایام عزای امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 3 =