۶۵۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی تحصیل می‌کنند

رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی از تحصیل شش هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید پنج کد رشته به دانشگاه آزاد بیرجند اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عزیزی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی بیرحند یک واحد آموزش‌ عالی با امکانات و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، مجموعه ورزشی و خوابگاهی، آزمایشگاهی و کارگاهی مدرن و بین‌المللی در شرق کشور است.

وی با اشاره به شش‌ هزار و ۵۰۰ دانشجوی در حال تحصیل در چهار واحد بیرجند، فردوس، قاین، طبس و نهبندان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی، افزود: از این تعداد چهار و ۴۰۰ نفر در واحد بیرجند هستند.

رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در مقطع کاردانی ناپیوسته ۲۱ رشته، کاردانی پیوسته هشت رشته، کارشناسی ناپیوسته ۳۰ رشته، کارشناسی پیوسته ۳۸ رشته، کارشناسی ارشد ۷۳ رشته و دکترا ۸۰ رشته محل در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند دانشجو پذیرش می‌شود.

عزیزی از پذیرش دانشجو جدید در پنج کد رشته جدید کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند از سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ خبر داد و‌ گفت: مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، کارشناسی حرفه‌ای حقوق- حقوق ثبتی، مهندسی تکنولوژی صنایع غذایی، مهندسی شهرسازی و کاردانی ناپیوسته فنی نساجی با حدود ۲۰۰ دانشجو پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به مصوبه هیأت‌امناء دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی در ارتباط با تخفیف شهریه دانشجویان تا ۵۰ درصد در سال تحصیلی جدید، یادآور شد: این تخفیف اضافه بر مساعدت‌های دانشجویان ممتاز و مورد حمایت نهادهایی چون کمیته‌امداد می‌باشد.

رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ثبت‌نام دانشجویان از یکم شهریور به‌صورت اینترنتی آغاز و انتخاب واحد نیز ۱۵ شهریور به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

عزیزی ادامه داد: اگر شرایط خاص شیوع ویروس منحوس کرونا ادامه داشته باشد دروس آموزشی تئوری به‌صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود، واحدهای کارگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانشجویان بومی تشکیل می‌گردد و دانشجویان غیر بومی از طریق طرح تعاون در محل زندگی‌شان شرکت می‌کنند.

وی در ارتباط با استفاده از امکانات خوابگاهی و سلف سرویس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی، بیان داشت: براساس دستورالعمل ستاد مبارزه با ویروس کرونا سلف سرویس دانشگاه تعطیل و دانشجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گروه‌بندی و در بازهای زمانی مشخص شده به‌صورت انفرادی در اتاق‌ها سکونت می‌یابند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =