۱۸۶ میلیون دلار کالا از خراسان‌جنوبی به افغانستان صادر شد

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: طی چهار ماهه امسال ۱۸۶ میلیون دلار کالا به افغانستان و سایر بازارهای صادراتی، صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان‌جنوبی ظهر امروز به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی برگزار شد.

«سعید بهشتی‌راد» رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌جنوبی در این جلسه گفت: صادرات انجام شده طی چهار ماهه نخست امسال از طریق استان و ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور خروجی از گمرک بازارچه‌های استان) از حیث ارزش ۱۸۶ میلیون دلار بوده است.

وی مطرح کرد: این میزان صادرات کالا به افغانستان و سایر بازارهای صادراتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان داشت: همچنین میزان خروجی کل استان به لحاظ وزنی یک هزار و ۴۹ تن کالا بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

بهشتی‌راد تصریح کرد: عمده اقلام صادراتی استان در این مدت صیفی‌جات، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری بوده است.

وی افزود: عمده اقلام وارداتی نیز طی این مدت بذر یونجه، شاهداده بو داده، گوسفند، لوازم یدکی و ماسک جراحی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از فارس؛ در این جلسه پیرامون طرح احداث سایت نمایشگاهی در شهرستان طبس، مسائل و مشکلات مرتبط با تعهدات ارزی صادرکنندگان، تهمیدات لازم جهت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در سال جاری با توجه به شرایط کرونا توسط اعضای حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر شد که مصوباتی نیز در این موارد اخذ گردید.

۱۱ مورد از مصوبات قبلی شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان نیز در این جلسه مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت که دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های خود در راستای اجرایی شدن مصوبات ارائه کردند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =