شروع به کار بیمارستان جدید یکصد تخت‌خوابی طبس

پس از تحویل ساختمان جدبد بیمارستان طبس در تیرماه امسال به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز شاهد شروع به کار بیمارستان جدید یکصدتخت خوابى طبس و درمانگاه تخصصى بیمارستان هستیم.

خبر طبس: پس از تحویل ساختمان جدبد بیمارستان طبس در تیرماه امسال به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز شاهد شروع به کار بیمارستان جدید یکصدتخت خوابى طبس و درمانگاه تخصصى بیمارستان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، دکتر سهیلى ریاست بیمارستان طبس در مصاحبه با خبرنگار خبر طبس در خصوص راه‌اندازى و شروع به کار بیمارستان جدید گفت: ساختمان بیمارستان از اوایل تیرماه سال جارى تحویل دانشگاه علوم پزشکى بیرجند شد و از همان زمان برنامه‌ریزى براى افتتاح بیمارستان شروع شد.

وى افزود: باتوجه به گسترده بودن کار، ابتدا کلنیک تخصصى بیمارستان تجهیز و به بهره‌بردارى رسید که خوشبختانه امروز شاهد شروع فعالیت آن هستیم.

رییس بیمارستان طبس درخصوص سال شروع پروژه و بودجه اختصاص داده شده این طرح گفت: شروع پروژه تقریبا ازسال ۸۷ بوده و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در قسمت ساختمان و تاسیسات تخصیص داده شده که این قرارداد طى سه مرحله اجرا و درسال‌هاى پایانى با طرح متمم مقدارى افزایش داشته است.

وى تاکید کرد: این مقدار فقط در بخش ساختمانى بوده و براى تجهیز بیمارستان مبالغ دیگرى اضافه شده است.

سهیلى بخش‌های اورژانس،داخلی، زنان و زایمان، اطفال، اتاق عمل، سی‌تی‌اسکن و بخش‌های ویژه آی‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو را از امکانات و بخش‌هاى مختلف بیمارستان یکصد تخت خوابی طبس برشمرد و همچنین گفت: این بیمارستان مجهز به پدهلی‌کوپتری است.

وى در خصوص به کارگیرى پرسنل برای این بیمارستان گفت: با توجه به اضافه شدن سه بخش بسترى، آی‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو و همچنین سى‌تى‌اسکن به خدمات پاراکلینیکى بیمارستان، در حوزه کار نیروى انسانى با کمبود مواجه هستیم که در این باره از سال گذشته پیگیرى‌هاى لازم انجام شده است و در حوزه پرستارى، بیهوشى و اتاق عمل تیرماه سال گذشته آزمونى برگزار و ۲۸ نفر به کارگیرى شدند.

سهیلى در خصوص بکارگیرى نیروهاى تخصصى گفت: درخواست‌هاى لازم به دانشگاه علوم پزشکى اعلام شده و این نهاد با فرستادن نیروی متخصص زنان و زایمان، اطفال، جراح، ارتوپد، چشم‌پزشک و متخصص روان‌پزشک موافقت کرده است.

وی افزود: با توجه به گسترش فضاى بیمارستان، اکنون در قسمت‌هاى ادارى، خدماتى و پشتیبانى و نگهبانى هم با کمبود نیرو مواجه هستیم که مکاتبات لازم براى به کارگیرى نیرو در این بخش‌ها انجام شده است.

سهیلى ابراز امیدوارى کرد که در کمتر از یک ماه دیگر کار انتقال کامل بخش‌هاى بیمارستان قدیم به ساختمان جدید به پایان خواهد رسید.

وى در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس مبنى بر چگونگى استفاده از ساختمان بیمارستان قدیم؛ به اختصاص بخش‌هایى از ساختمان بیمارستان به دانشکده پرستارى و انتقال آزمایشگاه مرکز بهداشت به آزمایشگاه بیمارستان قدیم اشاره کرد و افزود: با توجه به ساخت جدید و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان قدیم فعلا از همان فضا براى بیماران دیالیزى استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت مسکن وعده‌هایى براى ساخت بخش دیالیز در طبس و چند شهر دیگر داده است که ان‌شاءالله تا سال آینده انجام خواهد شد.

10 دیدگاه دربارهٔ «شروع به کار بیمارستان جدید یکصد تخت‌خوابی طبس;

  1. ثابت کن هر چی افتتاح میشه از زمان یزده.دانشکده پرستاری کجاش مال یزده.قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قول داده دانشگاه علوم پزشکی طبس راه اندازی بشه این بگو کجاش به یزدی ها مربوطه.هاااااااان هان کجا؟؟؟؟؟نماینده یه عالم از مسئولان استان تشکر کرد و فرمود طبس را میخاهیم به قطب بهداشت و منطقه تبدیل کنیم این کجاش به یزدی ها مربوط است.تو برو پیگیر استان شدن طبس باش اگه میتونی.من یادمه وقتی از یزد بودیم باید مریضمونو میبردیم یزد.اما الان پیشرفت کردیم همه هم اینو میدونند.از یزد دلگیر نیستم از حرفا شما دلگیرم که چرا همش چهره طبس را پیش بیرجندیها میخاهید خراب بکنید.مدیران محترام نظرما ثبت کنید اصلن توهین نکردم.طبس حالاحالاها استان نمیشه خاطرت جمع آقای طبس شهر من.وقتی با شهرستان بودن نمیسازیم بعدنم نخاهیم توانس

  2. خیلی خوبه ولی اگه متخصصی تاب بیاره فکر میکنم دیگه از سمت بیرجند اعزامی بیارن واقعا بیمارستان بیرجند داغونه خدا کنه کسی اعزام نشه یا بهوش باشه یا خیلی خراب که ببرنش یزد.
    یادمون باشه هرچی افتتاح میشه اززمان یزد هستش اگه بیرجندی ها تونستن اعتبار بگیرن وکاری کننداز حالا مشخص میشه چون یزدکه نیاز به اعتبارچندانی نداشت ولی بیرجندخودش محتاج اعتبارات سنگین هستش.به آرزوی استان شدن طبس

    1. چه چیزی می خواهی در این پیام بگویید اختلاف دودستگی یا سم پاشی کردن
      بخدا قسم مردم خسته شده اند از این بحثهای سیاسی

    2. دوست عزیز؛ وقتی انصاف از بین رفت قضاوت مشکل می شود.
      شما توی ذهنتون از یزد یک فرشته نجات ساختید و از بیرجند یک عامل شکست! این اظهار نظر شما دلسوزانه به نظر نمیرسه.
      بابت هر اتفاق خوبی که افتاده هم از یزدی ها تشکر می کنیم و هم از بیرجندی ها.
      و اگر اشکالی از جانب هر کدام پیش آمده نسبت به آن بدون توجه به یزدی یا بیرجندی بودنشان به آنان انتقاد داریم.

  3. خراسان جنوبى حالاحالا هم ک بدوئه خدماتش به خدمات یزد نمیرسه, ازاون گذشته شروع احداث بیمارستان مال زمان هم درزمانى شروع شدکه جزء استان یزدبودیم

  4. جناب دکتر سهیلی پیگیری های شما جه درتجهیز بیمارستان جدید وچه راه انداز ی دانشکده پرستاری در خور تقدیر است خداوند در دو جهان به شما خیر عنایت کند بهروز و پیروز و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =