اتصال ۲۱ روستای دیگر خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی از راه‌اندازی ۱۲ سایت جدید توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان خبر داد و افزود: با اجرای این تعداد سایت، ۲۱ روستای دیگر استان از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده است.

وی بیان کرد: این سایت‌ها که شامل هفت مورد ارتقای سایت تلفن همراه به فناوری بالاتر و احداث پنج سایت جدید بوده، حدود هزار و ۷۰۰ خانوار استان را از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با اجرای پنج سایت جدید ذکر شده، اهالی ۱۱ روستای استان علاوه بر اینترنت پرسرعت همراه از پوشش تلفن همراه نیز برخوردار شده‌اند.

وی اظهار داشت: این سایت‌ها از محل منابع اعتباری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری اپراتورهای ایرانسل و همراه اول اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی خرداد امسال اعلام کرد: ۶۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از پوشش شبکه اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و این میزان تا پایان سال جاری به ۸۵ تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۴۱ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =