زنان خراسان جنوبی، الگوهایی منحصر به فرد در عرصه‌های خانوادگی و اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، در دیدار بانوان فعال حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان خراسان جنوبی با دکتر خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به نیازهای ویژه این قشر پرداخته شد. 

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست گفت: خراسان جنوبی بانوان فعال، پیگیر و باپشتکاری دارد که سبب وجه تمایز این استان در بین سایر استان های کشور شده است. 

انسیه خزعلی با اشاره به درخواست های مکرر بانوان استان خراسان جنوبی افزود: اگرچه نیازمندی‌هایی که از سوی بانوان استان مطرح می شود ضروری است اما درنظر بگیرید  همین حجم درخواست از سایر استان های کشور واقعاً نیاز به اعتبار زیادی دارد که باید اولویت بندی شود. 

وی با بیان اینکه متأسفانه با تورم و شرایط اقتصادی بدی که دنیا را دربرگرفته، مردم در زمینه اقتصاد آسیب دیده اند، و انتظار پیشبرد سریع پروژه‌ها و حل یک شبه مشکلات واقعاً منطقی نیست برهمین اساس اولویت رئیس جمهور تکمیل پروژه هایی است که حداقل ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند و دستور دادند از شروع پروژه‌های جدید خودداری شود. 

خزعلی با تأکید براینکه دولت سیزدهم رنج فشار اقتصادی را پذیرفت اما اقتصاد را با حذف ارز ترجیحی و عدم چاپ پول به ریل اصلی خود بازگرداند، ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن اولویت برداشتن موانع از مسیر اشتغال را دستور کار خود قرار داد اگر جایی احساس شود با صادرنشدن مجوزی یا اعطا نشدن وام اشتغال زمینه درآمد بانوان مغفول مانده بسرعت وارد عمل خواهیم شد. 

وی با بیان اینکه بیشترین موارد درخواستی بانوان استان خراسان جنوبی مربوط به نبودن نیروی انسانی و تجهیزات درمانی و تشخیصی مانند پزشک جراح ویژه بانوان، دستگاه ماموگرافی و نظایر این است، تصریح کرد: تأمین مراکز ویژه ورزش بانوان، پارک بانوان، آموزش های مهارت افزایی و ارائه آموزش ها با هدف جلوگیری از آسیب های اجتماعی از مهمترین مواردی است که در این سفر مطرح شده و پیگیر خواهم بود. 

 پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =