نماینده قاینات و زیرکوه: مسئولان برای مدیریت اوضاع در میدان حضور دارند/ نگاه ویژه رئیس جمهور به خراسان جنوبی

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: نمایندگان مجلس خراسان جنوبی به صورت مستمر در ستاد مدیریت بحران در کشور حضور دارند و به ویژه در مورد گاز از نزدیک بر روند آن نظارت می‌کنند.

وی با قدردانی از رئیس جمهور و وزیر نفت گفت: این نوید را به مردم ایران می‌دهم مسئولان برای مدیریت اوضاع در میدان حضور دارند نه اینکه در دفتر خود بنشینند، بنده چند نوبت شاهد بودم رئیس جمهور و معاون اول ایشان با حضور در ستاد مدیریت بحران از نزدیک مسائل را بررسی می‌کنند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس با تأکید بر اینکه رئیس جمهور بارها اشاره مستقیمی به خراسان جنوبی و حل مشکل آن داشتند گفت: سرمای امسال در نوع خود کم‌نظیر بود به طوری که بیش از ۲۰ استان کشور دمای زیر ۲۰ درجه را تجربه کردند و حتی در غرب و شرق کشور با دمای منفی ۲۸ درجه هم مواجه بودیم.

وی شبکه گاز کشور را ۴۸۰ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: ما بیش از ۳۶ هزار روستا و یک‌هزار و ۲۲۴ شهر با مصرف بیش از ۶۴۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی، تجازی و اداری داریم.

اسحاقی با بیان اینکه به لطف خدا تحریم‌های دشمن نتوانست راه به جایی ببرد و حتی در این شرایط توانستیم ۹۸۰ میلیون متر مکعب تولید گاز داشته باشیم که یک رکورد در این دولت است گفت: از این میزان، ۸۴۸ میلیون متر مکعب خروجی از ۲۱ پالایشگاه گاز برای مصارف داشتیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته بیش از ۱۳ تا ۱۵ میلیون متر مکعب تولید گاز داشتیم از نیاز نیروگاه‌ها به این انرژی خبر داد و افزود: در این برهه حساس نیروگاه‌های ما معطل نشدند و با قطعی برق مواجه نشدیم یعنی روزانه ۱۹۰ میلیون متر مکعب تامین سوخت نیروگاه‌ها بود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی به واسطه اینکه آخر خط است و شرایط آن به واردات گاز به ترکمنستان گره خورده، رئیس جمهور نیز نگاه ویژه‌ای به این استان داشت، ۵ میلیون متر مکعب گاز ما مرتبط به ترکمسنان بود.

وی با بیان اینکه ما در خراسان جنوبی با بحران گاز مواجه نشدیم و مشکل ما افت فشار بود اظهار کرد: چند وقت پیش با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی فاز دوم میدانی شوریجه را داشتیم چراکه ذخیره‌سازی گاز برای استان‌هایی مثل ما که در ته خط هستیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اسحاقی با اشاره به اینکه متأسفانه این موضوع در دولت های قبل مغفول مانده بود که از ابتدای دولت سیزدهم دوباره به این مهم توجه شد گفت: با اجرای فاز دوم اجرایی شوریجه شاهد ذخیره‌سازی گاز برای استان‌هایی مثل خراسان جنوبی خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نفت امسال ۲۱ واحد یدک وارد مدار کرده تا با حداقل افت فشار مواجه شویم اظهار کرد: تعطیلی‌هایی که برای کلانشهرها مثل تهران لحاظ شد به خاطر این بود که استان‌های دوردست مانند خراسان جنوبی متضرر نشوند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خوشبختانه با ورود میدانی و تعطیل کردن عمده مراکز آموزشی و اداری و حداقل نگه داشتن دما بین ۱۸ و ۲۲ درجه با حداقل افت فشار در استان‌هایی مثل خراسان جنوبی مواجه بودیم که امروز به وضعیت پایداری رسیده‌ایم.

وی اظهار کرد: حسب دستور رئیس جمهور و استاندار در مناطقی که مشخص شده، قبل از اینکه با قطعی گاز مواجه شویم ظرف بازه زمانی کوتاهی سوخت جایگزین از نفت سفید و کپسول‌های گاز به دست مردم می‌رسد.

اسحاقی با اشاره به اینکه ما تمام هم و غم خود را در ستاد مدیریت بحران گذاشتیم که خدای ناکرده این افت فشار باعث سردی خانه‌های مردم استان نشود گفت: از مردم عزیز به واسطه صرفه جویی تشکر می‌کنیم چراکه نشان دادند ضمن توجه به نوعدوستی از برنامه‌های دولت انقلابی و مجلس و نظام حمایت می‌کنند.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =