قیام ۱۵ خرداد سرآغازی برای انقلاب اسلامی بود/ ارتحال امام(ره) مصیبت بسیار بزرگی برای مردم بود

امام جمعه طبس با اشاره به سالروز زندانی شدن حضرت امام(ره) گفت: وقتی مردم متوجه دستگیری و زندانی شدن امام خمینی(ره) شدند در محرم ۱۵ خرداد سال ۴۲ در شهرهای مختلف تظاهرات و قیام کردند که این حرکت آغاز عملی انقلاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه امروز یاد شهدای ۱۵ خرداد را گرامیداشت و حرکت آنان را سرآغازی برای انقلاب اسلامی دانست.

امام جمعه طبس به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این ماه بزرگ خداست و خداوند برای همه بندگانش کارت دعوت فرستاده، ماهی که دعا مستجاب می‌‌شود و شیاطین به غل و زنجیر بسته می شوند، ماهی که خوابیدن و نفس کشیدن روزه دار ثواب دارد و عبادت است.

وی اضافه کرد: باید برای ورود به این ماه خود را آماده کنیم، امروز دست های شومی آمده که از طریق علم و تکنیک و سایت ها و غیره که از چند روز پیش کمپینی به عنوان ضددین تشکیل دادند و تشویق به روزه خواری می‌کنند و می‌گویند روزه ضرر دارد و تبلیغ می‌کنند که غذای ظهر و ناهار در ماه رمضان را به اشتراک بگذارید، چقدر شرارت و رذالت، باید مخصوصا جوانان و نوجوانان توجه کنند که موجب تبلیغات سو و ضددینی نشوند.

امام جمعه طبس در محور دیگر از سخنان خود به ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ارتحال امام(ره) مصیبت بسیار بزرگی برای مردم عزیز بود اما یکی از دغدغه های بزرگ مردم جایگزین امام بود.

وی افزود: این روزنه امیدی برای دشمنان انقلاب بود که فکر می‌کردند.اگر امام از دنیا برود کسی نیست که راه و انقلاب امام را دنبال کند، وقتی امام در بیمارستان بودند بنی صدر خائن گفت انقلاب امام در خرداد آمد و در خرداد هم میرود.

خطیب نماز جمعه طبس خاطرنشان کرد: خدا کمک کرد و همیشه ذخایری برای دین خود دارد و خبرگان رهبری بعد از ارتحال امام بلافاصله جانشین را انتخاب کردند که موجب خوشحالی همه مؤمنین و آزادیخواهان و یاس و ناامیدی دشمنان شد.

وی اضافه کرد: از انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای ۲۷ سال می‌گذرد و می‌بینیم که کشتی انقلاب با اقتدار بیشتر به پیش می‌رود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در ادامه به سالروز زندانی شدن حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: وقتی مردم متوجه دستگیری و زندانی شدن امام خمینی(ره) شدند در محرم ۱۵ خرداد سال ۴۲ در شهرهای مختلف تظاهرات و قیام کردند که این حرکت آغاز عملی انقلاب شد.

وی بیان داشت: رژیم منحوس پهلوی به بدترین وجه برخورد کرد و نزدیک به ۱۵ هزار از مردم و عزاداران امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۶ خرداد تشییع پیکر امام با آن عزت و عظمت بود که در تاریخ بی نظیر بود که حدود ده میلیون نفر در این مراسم از مصلی به بهشت زهرا (س) رفتند و در مراسم خاکسپاری شرکت کردند.

شهادت آیت الله سعیدی، روز صنایع دستی و تشکیل دهمین مجلس شورای اسلامی از دیگر محورهای سخنرانی امام جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =