آمریکا از ۶۰ سال جنایتش در ایران عذرخواهی کند

امام جمعه موقت طبس گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در صحبت تلفنی با رئیس‌جمهور کشورمان، از وجود ترافیک زیاد در نیویورک عذرخواهی کرد، اما ما می‌گوئیم که اوباما و دولتش باید از ۶۰ سال جنایات آمریکا در ایران، منطقه و دنیا عذرخواهی کنند.

طبس نیوز: امام جمعه موقت طبس گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در صحبت تلفنی با رئیس‌جمهور کشورمان، از وجود ترافیک زیاد در نیویورک عذرخواهی کرد، اما ما می‌گوئیم که اوباما و دولتش باید از ۶۰ سال جنایات آمریکا در ایران، منطقه و دنیا عذرخواهی کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به برگزاری دور اخیر مذاکرات ایران و گروه ۱+۵، اظهار داشت: نفس مذاکره هیچ اشکال و ایرادی ندارد، اما آنچه مهم است نتیجه مذاکره است.

وی ادامه داد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری آنچه که باید در مورد مذاکره ایران و گروه ۱+۵ مورد توجه قرار گیرد این است که دولت آمریکا استکباری است و هیچ‌گاه از موضع استکباری خود کوتاه نخواهد آمد و مسئله هسته‌ای ایران هم برای آمریکا تنها یک بهانه است و آمریکا با موجودیت جمهوری اسلامی مخالف است و در واقع از مذاکرات هسته‌ای به‌عنوان تاکتیکی برای فریب استفاده می‌کند.

خطیب جمعه موقت طبس افزود: فواید این مذاکرات از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزایش پشتوانه تجربی و افزایش ظرفیت فکری ملت ایران است تا کاملاً برای همه ثابت شود که آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و وعده‌هایش دروغ است و اعتماد به آمریکا موجب ضربه خوردن بر ما می‌شود.

وی با اشاره به تماس تلفنی اوباما و روحانی، خاطرنشان کرد: اوباما در صحبت تلفنی با رئیس‌جمهور کشورمان، از وجود ترافیک زیاد نیویورک عذرخواهی کرد، اما ما می‌گوئیم که اوباما نباید از ترافیک عذرخواهی کند، بلکه او و دولتش باید از ۶۰ سال جنایات آمریکا در ایران، منطقه و دنیا عذرخواهی کنند.

امام جمعه موقت طبس با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ایران باتجربه است و تا اینجا خوب عمل کرده، اظهار امیدواری کرد تا مذاکرت به نتیجه دلخواه ملت و مورد رضایت خداوند منتهی شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبداله‌الحسین(ع)، به بیان مطالبی درباره علل قیام امام حسین(ع) و همچنین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا پرداخت و اظهار داشت: آنچه در عبرت عاشورا مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، شناخت عوامل سقوط و لغزش خواص است.

زنجانی طبسی ادامه داد: دور شدن از یاد خداوند و پیروی از شهوات، بی‌تفاوتی پیروان حق نسبت به اجحاف در قبال حق، دنیاطلبی، و ترس از جان و از دست دادن خانواده، مال، مقام و موقعیت اجتماعی، از مهمترین علل لغزش خواص است.

وی از تمامی مردم به‌ویژه جوانان و همچنین مسئولان و دست‌اندرکاران هیأت‌های مذهبی که با عزاداری مطلوب در دهه نخست ماه محرم، برای حفظ و گسترش شعائر دینی تلاش کرده و نشان دادند که واقعه عاشورا همچنان زنده است، و همچنین از برنامه‌ریزی هیأت‌های مذهبی برای استفاده از سخنرانان مجرب، تقدیر کرد.

تسلیت سالروز شهادت حضرت امام زین‌العابدین(ع)، گرامیداشت روز تجلیل از اسرا و مفقودان، گرامیداشت سالروز ارتحال مفسر کبیر علامه طباطبایی، گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی، گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد، گرامیداشت آغاز هفته بسیج، گرامیداشت ارتحال میرزا جواد تبریزی و گرامیداشت روز بزرگداشت شیخ مفید نیز از دیگر سخنان حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 8 =