برگزاری مراسم دومین شب قدر و ایام سوگواری حضرت علی(ع) در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)

همزمان با دومین شب با فضیلت قدر و تقارن آن با سالروز شهادت همای رحمت امیرالمومنین حضرت علی(ع) بالغ بر ۳۰ هزار نفر زائر و مجاور مراسم احیاء و شب زنده‌داری خود را در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار نمودند.

خبر طبس:  همزمان با دومین شب با فضیلت قدر و تقارن آن با سالروز شهادت همای رحمت امیرالمومنین حضرت علی(ع) بالغ بر ۳۰ هزار نفر زائر و مجاور مراسم احیاء و شب زنده‌داری خود را در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار نمودند.

بنا به گزارش روابط عمومی موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، در این مراسم معنوی که از اولین ساعات شب با حضور باشکوه حق باوران و پویندگان راه حق آغاز گردید،‌ مداحان اهل بیت(ع) ادعیه وارده در شب قدر همچون دعای افتتاح، مجیر و جوشن کبیر را قرائت نمودند.

در این مراسم معنوی جمال مقدم ذاکر جوان اهل بیت(ع) در مناقب و فضائل حضرت علی(ع) به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام عزیزی سخنران حرم مطهر با استناد به آیات قرآن کریم «یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب على الذین من قبلکم لعلکم تتقون آیه ۱۸۳ سوره بقره» « اى کسانى که ایمان آورده‏اید روزه بر شما نوشته (واجب) شد، چنانکه بر آنان که پیش از شما بوده‏اند واجب شده بود باشد که پرهیزگار شوید.»« ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین آیه ۲ سوره بقره »« این کتاب که هیچ شکّی در آن نیست هدایتی است برای تقواپیشگان.» و وصیت مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب(ع)« اوصیکم بتقوالله و نظم امرکم»«سفارش می کنم شما را به تقوا و پرهیزکاری و دوری از هر گونه برتری جوئی و همچنین نظم و انضباط در کارها» فلسفه روزه گرفتن، عظمت قرآن کریم و اهمیت لیالی پرفضیلت قدر را تشریح و بر تقوای الهی و نظم در کارها تاکید کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: اسراف و ارتباطات جمعی ناصحیح از مواردی است که سبب می‌شود نظم در کارها را مخدوش نماید، اسراف‌کنندگان برادران شیطانند، آنها کسانى هستند که حق خویشان و هموطنان و بیچارگان و درماندگان را پایمال مى‌کنند و مال خود را در راه غیر صحیح و فساد مصرف مى نمایند، یا بدون انگیزه دارایى خود را ریخت و پاش مى نمایند و به مصرف صحیح و عقلانى نمى رسانند. قرآن درباره آنها چنین مى فرماید« ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین و کان الشیطان لربه کفورا»« به درستى که تبذیر کنندگان برادران شیطان اند و شیطان هم نسبت به نعمت هاى پروردگارش ناسپاسی کرد.»

وی اظهار داشت: نماز اول وقت و حضور در مساجد و خدمت به دیگران از فضائل شیعیان است و برداشتن مانع از سر راه مسلمانان به اندازه قرائت ۴۰۰ آیه قرآن ثواب دارد.

حجت‌الاسلام عزیزی در پایان مردم را به پیروی از سبک زندگی حضرت علی(ع) و فرزندانش، تقوای الهی، حفظ حقوق دیگران، رعایت حجاب و تجدید بیعت در شب قدر سفارش نمود.

در پایان مراسم معنوی قرآن به سر توسط جمال مقدم مداح اهل بیت(ع) از استان خراسان رضوی انجام شد.

شایان ذکرست این مراسم باشکوه بصورت زنده و مستقیم از شبکه های شما و خاوران سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز خراسان جنوبی پخش گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =