این بار «چرخ نان» در جشنواره رضوی می‌چرخد

«چرخ نان» عنوان فیلمی است که تاکنون جوایز بسیاری را به خود اختصاص داده است، امسال نیز این اثر طبق رای هیئت داوران نهمین دوره جشنواره ملی فیلم رضوی برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شد.

خبر طبس: «چرخ نان» عنوان فیلمی است که تاکنون جوایز بسیاری را به خود اختصاص داده است، امسال نیز این اثر طبق رای هیئت داوران نهمین دوره جشنواره ملی فیلم رضوی برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شد.

به گزارش خبر طبس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد، فیلم «چرخ نان» به کاگردانی و تهیه کنندگی حسین نظری، روایت شاعرانه ای از زندگی یک پیرمرد در آسیاب آبی قدیمی است.

این مرد سال ها پیش این آسیاب را برقی کرد اما متاسفانه بعد از مدتی هنگام کار دستش را از دست داد و مجبور شد دوباره آسیاب را به همان شکل اول بازگرداند.

این فیلم در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره را از آن خود کرد.

همچنین در جشنواره حسنات جایزه ویژه هیئت داوران به این اثر تعلق گرفت. دریافت جایزه بهترین فیلم در جشنواره نان تهران، جایزه بهترین صداگذاری در جشنواره استانی آسمان و قرار گرفتن جزء چهار فیلم برتر جشنواره شبکه مستند از موفقیت های دیگر این فیلم به حساب می آید.

حسین نظری کارگردان این فیلم تاکنون در جشنواره های بسیاری شرکت داشته و جوایز بسیاری را دریافت کرده است. برای مثال فیلم داستانی شکلات ساخته این فیلمساز توانست جایزه بهترین داستانی کوتاه را در بخش شهر و فرد جشنواره شهر آیین تهران به خود اختصاص دهد.

به گفته کارگردان فیلم چرخ نان، جشنواره ها دریچه ای برای به نمایش گذاشتن آثار فیلمسازان هستند تا آنها نیز بتوانند خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

نظری معتقد است: در روزگاری که سبک زندگی مردم گرایش بسیاری به فرهنگ غربی پیدا کرده است اضافه شدن بخش سبک زندگی رضوی به این دوره از جشنواره ایده کاملا بجا و درستی بوده است.

وی با بیان اینکه بازگشت به سبک زندگی اسلامی ایرانی نیازمند برنامه ریزی دقیق است گفت: سعی کرده ام در اثرم فاکتورهای این نوع زندگی را به درستی رعایت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شش =