فارغ‌التحصیلی سه هزار و ۸۲۱ نفر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس از این دانشگاه به‌عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی شهرستان طبس نام برد و گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۷۴ راه‌اندازی شده و تاکنون سه هزار و ۸۲۱ نفر از این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند.

خبر طبس: ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس از این دانشگاه به‌عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی شهرستان طبس نام برد و گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۷۴ راه‌اندازی شده و تاکنون سه هزار و ۸۲۱ نفر از این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گزارش خبر طبس، محمد ناظمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از پیگیری رشته‌های تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس دارای ۵۰ رشته‌ تحصیلی دایر که ۳۲ رشته آن در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فعال است می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس گفت: ۲۴ رشته‌ تحصیلی دیگر شامل یک رشته‌ی دکترای تخصصی، ۱۴ رشته‌ی کارشناسی ارشد ناپیوسته، شش رشته‌ی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و سه رشته کاردانی پیوسته و ناپیوسته نیز جهت اضافه شدن به رشته‌های تحصیلی این واحد دانشگاهی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: یک رشته‌ی دکترای تخصصی که در حال پیگیری به منظور اضافه شدن به این دانشگاه است شامل علوم زمین و ۲۶ رشته‌ی کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز شامل اکتشاف معدن، استخراج معدن، مهندسی نفت گریش اکتشافات، مدیریت بازرگانی با شش گرایش بازاریابی، بازرگانی بین الملل، بازرگانی داخلی، مدیریت بیمه، مدیریت مالی و مدیریت تحول، مهندسی عمران گرایش سازه، حسابداری، مهندسی برق قدرت، مهندسی نرم افزار، زمین شناسی در هشت گرایش آب شناسی، پترلوژی، تکتونیک، زمین شناسی اقتصادی، زمین شناسی مهندسی، زمین شناسی نفت، سنگ شناسی رسوبی، فسیل و چینه شناسی، فرش، مدیریت اجرایی، مهندسی فرآوری مواد معدنی، نقاشی، مهندسی صنایع از این دسته است.

محمد ناظمی در خصوص پیگیری رشته های کارشناسی گفت: شش رشته کارشناسی شامل تربیت بدنی و علوم ورزشی ناپیوسته و مهندسی مکانیک، مهندسی کشاورزی گرایش علوم باغبانی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، آموزش زبان انگلیسی، علوم قضایی پیوسته، در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: پیگیری رشته های کاردانی شامل تاسیسات گرایش تهویه مطبوع، تربیت بدنی پیوسته و تربیت بدنی ناپیوسته در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس اضافه کرد: در رشته های دکترا فعلا رشته خاصی نداریم و پرونده رشته دکترای زمین شناسی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و امیدواریم در مهر یا بهمن ماه امسال از تکمیل ظرفیت دانشجو بگیریم.

ناظمی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس به‌عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی شهرستان طبس محسوب می‌شود که از سال ۱۳۷۴ راه‌اندازی شده و تاکنون سه هزار و ۸۲۱ نفر از این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند.

این مقام مسئول گفت: در نیمسال دوم سال ۹۳-۹۲ در این واحد دانشگاهی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ۸۵۳ نفر پسر و ۲۳۵ نفر دختر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس دارای یک هزار و ۸۸ نفر دانشجو در سه مقطع تحصیلی است که از این تعداد، ۷۷۷ نفر بومی و ۳۱۱ نفر غیربومی هستند.

وی اذعان داشت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی دارای حدود ۲۲ نفر عضو هیأت علمی تمام‌ وقت و حدود ۹۰ نفر استاد حق‌التدریس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =