اعزام ۷۰ نفر از بافندگان فرش عتبات عالیات طبس به مشهد مقدس

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات طبس گفت : ۷۰ نفر از خواهران بافنده فرش اهدایی عتبات عالیات به مدت سه روز پس از اتمام بافت فرش‌ها به پابوس مهر هشتم امام رضا (ع) اعزام می‌شوند.

خبر طبس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات طبس گفت: ۷۰ نفر از خواهران بافنده فرش اهدایی عتبات عالیات به مدت سه روز پس از اتمام بافت فرش‌ها به پابوس مهر هشتم امام رضا (ع) اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، عشق به ائمه معصومین(ع) در دل و جان شیعیان و محبین امامان معصوم وجود دارد و نه تنها از این عشق و علاقه کاسته نمی‌شود بلکه روز به روز بر این علاقه افزوده می‌شود.

حکایت زنان طبسی که از روی ابراز ارادت و علاقه پای دار قالی می‌نشینند و عشق و علاقه خود به امامان معصوم و عتبات عالیات را به نخ‌های قالی گره می‌زنند از این دست است، علاقه‌ای که وقتی از آنها می‌خواهی بیانش کنند جز قطرات اشک چیز دیگری جوابگو نیست.

وقتی پای حرف‌های این زنان می‌نشینی هر کسی هدف و حاجتی دارد از آمدنش و کلید گشایش کارش را در گره‌زدن نخ‌ها برای بافت قالی عتبات عالیات می‌داند.

یکی از مسئولین کارگاه‌های قالی‌بافی عتبات عالیات در طبس می‌گوید: در ابتدای امر که می‌خواستیم این کارگاه را راه‌اندازی کنیم فکر نمی‌کردیم که از این طرح استقبال شود ولی با گذشت مدت کوتاهی استقبال بانوان طبسی به حدی شد که مجبور به تعیین شیفت شدیم.

وی افزود: علاوه بر بانوانی که برای بافت قالی می‌آمدند بانوان دیگری هم برای خدمت‌رسانی به بافندگان فرش به این کارگاه‌ها می‌آمدند و از بافندگان پذیرایی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: استقبال به حدی بوده است که پس از تعیین شیفت به هر گروه بافنده در طول هفته تنها چند ساعت وقت می‌رسیده است.

خانم دیگری از بافندگان فرش که در این کارگاه قالی‌بافی حضور دارد، می‌گوید: من در گذشته قالی می‌بافتم اما از وقتی که به شهر آمده‌ام دیگر این امکان وجود نداشت که قالی ببافم ولی اجرای این طرح کمک کرد تا من پس از گذشت چندین سال دوباره پای دار قالی بنشبنم و ارادت خودم به امامان معصوم(ع) و عتبات عالیات را از این طریق نشان دهم.

دیگری می‌گوید: به دلیل برخی مشکلات نمی‌توانم به عتبات عالیات سفر کنم ولی وقتی شنیدم که این طرح توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات طبس در حال انجام است در این کارگاه‌ها ثبت نام کردم تا عشق و ارادت خود را به عبدالله الحسین(ع) نشان دهم و امید دارم که به واسطه این فعالیت کوچک مشکلاتم حل شود.

مهریان مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس گفت :درحال حاضر ۳۹ تخته فرش در سطح شهرستان شامل بخش‌های مرکزی، د یهوک و دستگردان درحال بافت است .

وی افزود تاکنون ۵۰ تخته فرش به اندازه ۴۵۰ متر از دسترنج خواهران و بانوان طبسی بافته شده که بخشی به ایوان باب القبله و بخش دیگربه ایوان فاطمه زهرا اهدا شده است.

مهریان خاطرنشان کرد در بافت هرکدام از کارگاههای قالی بافی نزدیک به یکصد نفر در شیفت‌های مختلف بافندگی میکنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات طبس گفت : ۷۰ نفر از خواهران بافنده فرش اهدایی عتبات عالیات به مدت سه روز پس از اتمام بافت فرش‌ها به پابوس مهر هشتم امام رضا (ع) اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس شب گذشته ۳۵ نفر از خواهران بافنده فرش اهدایی به عتبات عالیات به مشهد مقدس اعزام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 7 =