اولین یادواره قلم‌های خونی، شهدای دانشجویی در طبس برگزار شد/ +گزارش تصویری

شب گذشته اولین یادواره قلم‌های خونی، شهدای دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس برگزار شد.

خبر طبس: شب گذشته اولین یادواره قلم‌های خونی، شهدای دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، حجت‌الاسلام محمد صادقی استاد حوزه و دانشگاه در اولین یادواره قلم‌های خونی، شهدای دانشجویی طبس در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که برخی افراد به فرزندان ما تلقین می‌کنند که شهدا برای ناموسشان جان داده‌اند گفت: شهید احمد قربانی دانش‌آموز دوم دبیرستان و شهید دوم خانواده است او در وصیت خود می‌نویسد «اگر جسد من به دست شما رسید، در کفن من سه چیز قرار دهید، یک جلد قرآن، یک پیشانی بند قرمز و یک عکس امام خمینی(ره)».

وی افزود: چرایی این را خود در وصیتنامه‌اش این طور می‌گوید که «اگر در آن دنیا از من پرسیدند چرا به جهاد رفتی بگویم به خاطر دین خدا، مظلومیت امام حسین(ع) و به خاطر لبیک گفتن به ندای امام امتم».

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: شهدای ما نگاهشان فقط به خالق مهربان و توحید محض در زندگی بود که البته یکی از ثمرات آن حفظ ناموس، وطن، کشور و تامین امنیت و آرامش است اما این موارد هدف نبوده است.

وی گفت: تا وقتی امیال شخصی ما حاکم باشد، ولایت مهجور و غریب می‌شود، آنچنان که امیرالمومنین(ع) را خانه نشین شد.

وی اضافه کرد: در همه وصیتنامه‌های شهدا بدون استثنا تاکید بر همراهی با ولایت فقیه شده است.

این کارشناس استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه‌ای دیگر از قرآن کریم مبنی بر عدم دوستی مسلمانان با یهود و نصارا گفت: اگر شهدای بزرگوار در رکاب حضرت امام(ره) این حماسه را آفریدند که اکنون ما در تاریخ می‌درخشیم، به خاطر گوش کردن به حرف امام(ره) بود که فرمودند گوش کردن و نگاه کردن به رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه حرام است و این حکم فقهی امام(ره) است.

سرهنگ مهدی صادق‌احمدی فرمانده سپاه ناحیه طبس نیز در این یادواره با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بعد از ۳۶ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گذشت ۲۶ سال از پایان دفاع مقدس، هر روز در گوشه و کنار شهرمان محفل و مجلسی با نام و یاد شهدا برگزار می‌شود.

وی با بیان این که شهدا راه خود را انتخاب کرده‌اند افزود: شهدا در راه دفاع از دین، نظام و انقلاب جان خودشان را فدا کردند و این ما هستیم که باید تکلیف و وظیفه خودمان را انجام داده و از این مجالس و محافل یاد بگیریم که ان‌شاءالله بتوانیم پاسدار حقیقی نظام و انقلاب و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

سرهنگ صادق‌احمدی گفت: در طول دوران دفاع مقدس همه اقشار مختلف مردم نقش داشتند اما نقش جوانان پر رنگ‌تر از همه گروه‌ها است.

وی افزود: وقتی که آمار شهدای دفاع مقدس را بررسی می‌کنیم بیش از ۷۰ درصد از شهدای ما سن آن‌ها بین ۱۵ تا ۲۵ سال است و بیشترین شهید را ما از لحاظ سنی شهدای ۲۰ ساله تشکیل می‌دهند و این بدین معنا است که مدیریت و اداره جنگ به دست عزیزان دانشجو و جوانان برومندی بود که در این سن و سال بودند.

فرمانده سپاه ناحیه طبس گفت: قطعا دشمنان قصم خورده نظام و انقلاب و در راس آن‌ها استکبار جهانی آمریکای جنایتکار، اسرائیل غاصب، انگلیس و همه قدرت‌های مستکبر با برنامه ریزی حساب شده در جنگ نرم هدف اصلی خودشان را جوانان و خانواده‌های ما قرار داده‌اند.

وی افزود: امیدوار هستیم جوانان ما با بصیرت و تبعیت از ولایت همچنان در مسیر این نظام و انقلاب و مدافع آن و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

2 دیدگاه دربارهٔ «اولین یادواره قلم‌های خونی، شهدای دانشجویی در طبس برگزار شد/ +گزارش تصویری;

  1. عااااااااااااااااااااااااالی بود مخصوصا نمایش بازی با سایه ها واقعا خوب بازی کرده بودن احسنت به این بازیگران

    1. باتشکر فراوان من یکی از بازیگرای این نمایش بودم زحمات زیادی برای این نمایش کشیدند به خصوص پشت صحنه. انشاالله با حمایت شما همشهریان گرامی نمایشهای بهترازین هم انجام خواهیم داد.مردم حمایتتون رو از ما دریغ نکنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 8 =