برگزاری چهاردهمین همایش منطقه‌اى «جوان امروز، امید فردا» با موضوع منتخبین کنکور سال ۹۳

چهاردهمین همایش منطقه‌اى «جوان امروز، امید فردا» با موضوع منتخبین کنکور سال ۹۳، راه یافته به مراکز آموزش عالى و عضو کتابخانه حضرت حسین‌بن موسى‌الکاظم (ع) برگزار شد.

چهاردهمین همایش منطقه‌اى «جوان امروز، امید فردا» با موضوع منتخبین کنکور سال ۹۳، راه یافته به مراکز آموزش عالى و عضو کتابخانه حضرت حسین‌بن موسى‌الکاظم (ع) پیش از ظهر امروز در محل سالن همایش‌هاى میقات‌الرضا آستان مبارک حسین ابن موسى الکاظم (ع) برگزار شد.

سپهریان، مدیرعامل موسسه حسین موسى الکاظم(ع) در این جلسه با بیان اینکه علم و ایمان لازمه سعادت انسان است گفت: جوانان باید سعى کنند با علمشان در راستاى معرفى بیشتر اسلام گام بردارند چرا که امروز دشمن با دانش خود هر روز بیشتر در راستاى اسلام ستیزى عمل می‌کند.

وى با اشاره به مناظرات علمى امام رضا(ع) گفت: ایشان همواره با علم خود اسلام را معرفى می‌کرد و دشمنان را به زانو درمى‌آورد.

سپهریان با اشاره به خدمات آستان قدس رضوى تحت مدیریت آیت الله واعظ طبسى گفت: این مؤسسه در زمینه‌هاى فرهنگى و آموزشى و در زمینه‌هاى مختلف از جمله تاسیس کتابخانه و دانشگاه سعى کرده است در راستاى رشد علمى کشور کمک کند و نسل نخبه کشور را یارى نماید.

در ادامه حجت‌الاسلام دکتر روشن ضمیر از اساتید حوزه و دانشگاه طى سخنانى رابطه علم و دین را در دنیاى امروز بیان کرد.

وى با بیان این که غرب براى دستیابى به پیشرفت علمى، دین و معنویت را کنار گذاشت، به بحران‌هایى اشاره کرد که امروز دامان جوامع غربى را گرفته و آنان را دچار مشکلاتى عدیده کرده است که امروزه غربى‌ها براى رفع این بحران‌ها به مسائل و فرقه‌هاى مختلف چون طبیعت‌گرایى و فرق انحرافى دیگر روى آوردند.

وى با اشاره به این که دنیاى غرب دستاوردهاى زیادى چون استفاده کامل از ظرفیت وتوان بشر، شکوفا شدن استعدادهاى عالى و پیشرفت‌هاى عظیم علمى رابه دست آورده افزود: با آغاز قرن ۱۹ بشر دریافت که همه چیز تنها با علم قابل درک نیست و معنویت نیازى طبیعی است که در نهاد آدمى وجود دارد.

وى افزود: از نتایج و دستاوردهاى دانش بدون معنویت، سرگشتگى، وجود انسان‌هاى بى‌ریشه‌ورها، بروزفرقه‌هاى انحرافى مختلف و تولد یک یأس و ناامیدى مخرب در دنیاى غرب است که به راحتى قابل اصلاح نیست.

حجت‌الاسلام دکتر روشن ضمیر در ادامه با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب گفت: گرچه درکشور پیشرفت‌هاى علمى خوبى داشتیم اما کارهاى علمى انجام شده بیشتر جنبه تقلید داشته و آنچه مهم است این است که به راه‌هاى جدیدى در علم برسیم.

وی همچنین افزود: علم امروز ما نشانه این است که ما میتوانیم پیشرفت‌هاى بیشترى داشته باشیم و جوانان ما این توانایى و شایستگى را دارند که به علومى جدید دست یابند.

وى در پایان سخنانش به دانشجویان توصیه کرد تقلید را کنار بگذارند، مرزهاى دانش را بشکنند و زبان‌هاى دیگر را نه به عنوان یک علم که به عنوان وسیله‌اى براى رسیدن به دانش بیاموزند.

همچنین در پایان این همایش از منتخبین کنکور سال گذشته در رشته‌هاى مختلف با هدایایى تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =