جشن بزرگ نیمه شعبان در آستان امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)/ +عکس

مراسم ویژه نیمه شعبان در آستان حسین‌بن موسی الکاظم(ع) با حضور حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مراسم ویژه نیمه شعبان در آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) با حضور حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور برگزار شد.

این مراسم با حضور گسترده مردم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شب نیمه شعبان انجام شد اجرای سرود میقات الرضا و مداحان اهل بیت(ع) به همسرایی و مولودی خوانی از جمله این برنامه‌ها بود.

طبسی‌ها به رسم نیاکان خود در آستانه سالروز ولادت حضرت مهدی موعود(عج) در جوار آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) با گرد آمدن بر مزار اموات خود و با توزیع حلوا یا شیرینی و با برپایی چراغ برات از درگذشتگان خود یاد می‌کنند و جهت آمرزش آنان از خداوند متعال طلب آمرزش میکنند.

برگزاری مسابقه کتابخوانی«صحیفه نور»، فعالیت کارگاه آموزشی «عصر غیبت» و واحد ادبیات قرآنی کودکان در قالب مسابقه فرهنگی و قصه گویی و همچنین طرح قرآنی آیه‌های نیایش برای سلامتی آقا امام زمان(عج) و قرائت دعای توسل از سایر برنامه‌ها بود.

در این مراسم حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور با اشاره به روایت اسلامی و گرامیداشت نیمه شعبان گفت: شب نیمه شعبان افضل لیالی و نزدیک به شب قدر است و اعتقاد به منجی مربوط به همه ادیان آسمانی است و در کتب معتبر از مهدویت، موعود و منجی بحث شده است.

وی با بیان اینکه هر کس امام زمان خود را نشناسد و در آن حال بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است بر شناخت و معرفت نسبت به حجت و امام زمان تاکید و آثار اعتقادی و فکری و عملی و اجرایی به امام زمان(عج) را تبیین و اظهار داشت: هر کس بنام دین، قرآن و حاکمیت ارزش‌های الهی کوشش کند در جهت زمینه‌سازی ظهور حضرت تلاش کرده است.

دادستان کل کشور به وجود دو مکتب انتظار و انظلام در عالم اشاره و افزود مکتب انتظار، امید و ایمان به توانستن در ملل ایجاد می‌کند و مکتب انظلام مکتب خودخواهی، ظلم و ستم و القا ناامیدی است و روحیه امید در مردم غزه و یمن که در مقابل دشمنان می‌ایستند از آثار و جلوه‌های مکتب انتظار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از جلوه‌های ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) خواهد بود و پرچمدار مکتب انتظار در نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بود و ادامه دهنده راه مقام معظم رهبری هستند و این مکتب ریشه در مهدویت دارد.
عکس:
جشن بزرگ نیمه شعبان در آستان امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)جشن بزرگ نیمه شعبان در آستان امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)جشن بزرگ نیمه شعبان در آستان امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)جشن بزرگ نیمه شعبان در آستان امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)جشن بزرگ نیمه شعبان در آستان امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)جشن بزرگ نیمه شعبان در آستان امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)جشن بزرگ نیمه شعبان در آستان امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)

2 دیدگاه دربارهٔ «جشن بزرگ نیمه شعبان در آستان امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)/ +عکس;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 17 =