وضعیت حجاب در شهرستان طبس مطلوب نیست/ «حریم فرشته ها» محلی برای بانوانی که حجاب پر پروازشان است

بیشتر مشتریان ما جوانان رده سنی ۱۵تا ۳۰سال هستند اما با توجه به اینکه ما برای همه سنین و سلیقه ها محصول داریم به تبع از همه نوع سن و سالی هم مشتری داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «طبس»، در چندسال اخیر بحث مد و پوشاک اسلامی در بین بانوان ایرانی به مسئله مهمی شده است وحتی تنوع و نوع محصول حجاب نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و بسیاری از زنان برای خرید یک محصول حجاب ممکن است ساعتها وقت بگذارند تا آن پوشش موردنظر خود را پیدا کند اما راه اندازی فروشگاههای حجاب که به ارائه انواع محصولات حجاب می پرداد نیز مورد استقبال بسیاری از بانوان قرار گرفته است فروشگاه حریم ریحانه اولین فروشگاه ویژه محصولات حجاب در استان بود که با دغدغه های فرهنگی درحوزه حجاب و عفاف در مرکز استان راه اندازی شد و خانم شمسی نژاد در گفتگویی که با پایگاه خبری زن امروز داشت عنوان کرده بود : فروشگاه های حجاب امکان انتخاب پوشش اسلامی را به مشتریان خود می دهندو اعتقاد دارم پوشش اسلامی صرفا نباید در رنگ های محدود و طرحهای مشخص باشد.امیدوارم در هر شهر چندین فروشگاه حجاب باشد تا پوشاک نامناسب را تحت الشعاع قرار دهد علاقه بانوان به محصولات حجاب بیش از پیش شده است و به همین دلیل است که اخیرا در شهرستان طبس یک بانوی جوان فروشگاه محصولات حجاب راه اندازی کرده است که مورد استقبال بانوان قرار گرفته است:

در ادامه گفتگویی با مدیر این حجاب سرا داشته ایم:

فاطمه مهدی نژاد هستم .۲۱ ساله و دانشجوی کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی دانشگاه ازاد شهرستان طبس. در خصوص راه اندازی این فروشگاه باید بگویم:اولین دلیل من برای راه اندازی این فرشگاه نیازی بود که بانوان شهرستان به محصولات حجاب با کیفیت , متنوع و در عین حال با قیمت مناسب داشتند.

«حریم فرشته ها» محلی برای بانوانی که حجاب پر پروازشان است

مهدی نژاد ادامه می دهد : خانواده من ساکن بیرجند هستند.هر زمان که برای دیدن خانوادم به آنجا می رفتم تا حد امکان سری به فروشگاه های عرضه محصولات حجاب هم میزدم.فرصتی فراهم شد تا بتوانم با کمک چند نفر در نمایشگاه بهاره شهرستان طبس , محصولات حجاب را با قیمتی مناسب عرضه کنم که با استقبال بسیار زیادی مواجه شدی و در طی روزهای فروش,بسیار بودند افرادی که درخواست برپایی فروشگاهی برای فروش محصولات حجاب داشتند.همین مسئله مرا به فکر وا داشت و با مشورت پدرم و سرمایه گذاری که داشتندتصمیم گرفتم فروشگاه عرضه محصولات حجاب را در شهرستان طبس راه اندازی کنم.

مدیر حجاب سرای حریم فرشته هادر خصوص نامگذاری این فروشگاه, گفت: خیلی فکر کردم, اسمی برای فروشگاهم انتخاب کنم که هم پرمحتوا باشد و هم شأن و جایگاه بانوان محجبه را نشان دهد.همانطور که می دانید آب و هوای شهرستان طبس بسیار گرم و خشک است و اکثر بانوان طبسی با این وجود,سختی و گرما را به جان می خرند و در داشتن حجاب کامل تمام تلاششان را می کنند.از طرفی به عقیده من بانوان محجبه فرشتگانی هستند که حجاب پر پروازشان است و فروشگاه ما هم حریمی است که مختص این فرشته هاست.پس به نظرم آمد نام (حریم فرشته ها)می تواند بهترین نام برای فروشگاه باشد.

حریم فرشته ها

از طرحها و مدلهای خیاطان شهرم برای مدلهای حجاب به استفاده خواهم کرد

مهدی نژاد در خصوص استفاده از طراحان و خیاطان شهرستان برای تهیه محصولات حجاب، گفت:محصولاتمان را از تولیدی های بزرگ و با کیفیتی در شهرهای تهران,قم,شیراز تهیه می کنیم.تا کنون به این مورد فکر نکرده بودم.اما سوال شما باعث خواهد شد در این زمینه اطلاعاتی کسب کنم و در صورت امکان بکار بندم.

وی با بیان اینکه حجاب سراها می توانند در نوع پوشش افراد تاثیر می گذارند گفت : مزیتی که محصولات ما نسبت به شال و روسری دارد این است که خواه ناخواه باعث می شود حجاب زن کامل باشد و بارها مشاهده شده که بانوانی که به ما مراجعه کرده اند و از کیفیت و نوع پوشیدگی محصولات ما رضایت داشته اند.

وضعیت حجاب در شهرستان طبس مطلوب نیست

وی هم چنین با اشاره به محیط فرهنگی و سطح حجاب بانوان شهرستان طبس گفت: در حال حاضر وضعیت حجاب در شهرستان مطلوب نیست و به خصوص با نزدیک شدن به گرم ترین روزهای سال نوع پوشش بعضی از بانوان, با حضور مسافرین تعطیلات تابستان تغییر پیدا می کند که این امر را می طلبد تا مسئولین تلاش بیشتری را در راستای فرهنگ سازی و احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام دهندو ما هم با ارائه محصولات با کیفیت ,متنوع و با قیمت مناسب,حداکثر تلاش خود را جهت افزایش فرهنگ و حجاب اسلامی بکنیم.

مهدی نژاد گفت: شهرستان طبس به عنوان دارالمومنین شناخته می شود اما هر ساله شاهدیم با آغاز فصل گرما و ورود مسافران نوع پوشش زنان تحت تاثیر قرار می گیرد.

مهدی نژاد تاکید کرد: باوجود قرار گرفتن فروشگاه در مکانی دور از بازار اصلی شهرستان,استقبال بانوان بسیار بالاست و گاهی می بینم ,همراهان بانوان طبسی اشتیاقشان بیشتر است.

مدیر حجاب سرای حریم فرشته ها نقش فروشندگان پوشاک به خصوص پوشاک بانوان را موثر دانست و گفت: قطعا کسی که فروشنده محصولات حجاب است, خود نیز باید عامل به این امر باشد و حجابی مناسب و اسلامی داشته باشد.

مهدی نژاد نظرش را در خصوص پوششهای اسلامی هم گفت: پوشش اسلامی همان پوششی است که در قران و روایات از آن یاد شده است.پوششی که پستی ها و بلندی های بدن را بپوشاند و تحریک کننده نباشد.همچنین پوششی که باعث جلب توجه بیش از حد باشد نیز پوشش اسلامی نام نمی گیرد.

تجربه های شیرین پذیرفتن حجاب توسط مشتریانی که نوع پوشش مناسبی ندارند

وی افزود: از ابتدای افتتاح حجاب سرا,بسیج خواهران شهرستان طبس یکی از مشوقین و حامیان من در این زمینه بودند.و در معرفی فرشگاه به بانوان نیز نقش داشتند. اما در حال حاضر نیازمند وامی هستم تا بتوانم به اوضاع فروشگاه رسیدگی کنم و محصولات متنوع تری سفارش دهم.

مهدی نژاد گفت: فروشگاه ما مختص بانوان است. البته گاهی مردانی که علاقه زیادی به حضور در فروشگاه و بازدید از محصولات حجاب دارند و در انتخاب محصول مورد نظر نیز به همسرانشان کمک می کنند.به فروشگاه می آیند. و بیشتر مشتریان ما جوانان رده سنی ۱۵تا ۳۰سال هستند اما با توجه به اینکه ما برای همه سنین و سلیقه ها محصول داریم به تبع از همه نوع سن و سالی هم مشتری داریم.

مدیر حجاب سرای حریم فرشته ها با بیان اینکه معمولا خانمهایی که حجاب سرا می آیند بعد از پوشیدن یک مدل مقنعه به حجاب علاقه مند می شوند گفت: جالبترین اتفاقی که برای من در فروشگاه افتاده ,این بود : خانمی به فروشگاه آمده بود که از لحاظ حجاب پوشش مناسبی نداشت و با خرید یک مدل از مقنعه ها و پوشیدن آن به این نتیجه رسید که چقدر حجاب بهش میاد و همچنین صورتشان مقداری آرایش داشت ,پاک کرد و گفت با این پوشش این آرایش نباید باشدو این برای من بسیار خوشحال کننده بود.

محصولات حجاب در حجاب سرای حریم فرشته ها + آدرس فروشگاه

انواع مقنعه های اداری آموزشی و مجلسی از قبیل دانشجویی، خبرنگاری، لبنانی، بیتا، زلفا، روحان، کویتی، آسوده…

انواع مقنعه دخترانه آفتابگردان، سربند، ملوانی، تل بافت، کویتی، اسپرت، گل برجسته….

انواع شال و روسری از قبیل مهمانداری، مالزی، حلما، ۲۱،عربی….

انواع چادر لبنانی،عربی، ملی، دانشجویی، جلابیب، چادر جشن تکلیف…

انواع ساق دست گیپوری، ساده، دکمه دار، پاپیونی، متصل، نقاشی..

وسایر ملزومات حجاب از قبیل هد،کلاه،یقه حجاب،گیره جات

آدرس فروشگاه: بلوار شهید باهنر(۲۴متری بازک) بالاتر از اموزشگاه هدایت جنب خیاطی ایناز تلفن فروشگاه: ۳۲۸۲۹۷۴

منبع: زن امروز

8 دیدگاه دربارهٔ «وضعیت حجاب در شهرستان طبس مطلوب نیست/ «حریم فرشته ها» محلی برای بانوانی که حجاب پر پروازشان است;

  1. حجاب خوبه ولی به من اثابت شده حجاب نمیتونه مالک خوب بودن بشه……بترسید از بعضی ادم های مظلوم و به حسابی باحجاب………………

    1. سلام
      با حجاب خوب بهتره، یا بد حجاب خوب؟
      درسته ، بعضی ها حجاب دارند ولی حجابشون یه نوع پوشش یا یه نوع در پوشه روی کارهای بدشون. ولی بعضی ها هم حجاب بدی دارند ولی خوب و با اخلاق اند. پس هم برای خوب موندنشون و هم برای بهتر شدنشون باید از حجاب استفاده کنند.

      1. مطمن باش اونیکه با اراده و اعتماد به نفس خوبی داره همیشه خوبه مثل خود من…..حجاب خوبه کسی منکرش نمیکنه ولی ازهمه مهمتر ذات آدمه که همه چیزو مشخص میکنه

  2. با سلام و عرض تبریک به این خواهر گرامی
    متاسفانه گاهی بعضی از خانم ها را در خیابان میتوان دید که به همراه پدر یا همسرشان راه میروند که واقعا انسان از طبسی بودن خودش شرم می کند که واقعا اینجا دارالمومنین است
    افسوس و صد افسوس که متاسفانه کمی غیرت هم از وجود بعضی از پدران و همسران برداشته شده و بد حجابی و بی حجابی کلاس و فرهنگ مقبول شده
    عزیزان-خواهران و برادران بخدا قیامتی است که در ان فاطمه زهرا ممکن است نگاهی به شما نکند
    اجل هر روز با گرفتن جان همسایه و دوست و قوم وخویش به ما گوشزد میکند که روزی نوبت ما هم میرسد برا اخرت چه داریم؟بیایید کمی به فکر قیامت و ان دنیا هم باشیممردان:غیرتتان را تقویت کنید
    هر کس موافق این نظر است برای بهبود اوضاع شهرمان ۳ تا صلوات بفرسته

  3. روزگاری شهر ما ویران نبود***دین فروشی اینقدر ارزان نبود
    صحبت از موسیقی و عرفان نبود***هیچ صوتی بهتر از قرآن نبود
    دختران را بی حجابی ننگ بود***رنگ چادر بهتر از هر رنگ بود
    مرجعیت مظهر تکریم بود***حکم او را عالمی تسلیم بود
    اینک اما…..
    پشت پا بر دین زدن آزادگی است***حرف حق گفتن عقب افتادگی است
    آخر ای پرده نشین فاطمه*** کی رسی بر داد دین فاطمه

  4. سلام
    این کار بسیار بزرگی است و باید در آن لباس مردانه اسلامی نیز وجود داشته باشد، چون حجاب مختص بانوان تنها نیست و در شهرمون شاهدیم که پسر ها هم نیز از لباس های زننده و جلف استفاده می کنند.
    بعضی از خواهران عزیزم فقط و فقط به هنگام نماز چادر می پوشند، زیرا فقط برایشان خداوند، نامحرم است و بقیه محرم
    دوستانم، دوره، دوره آخر الزمان است ، با کارهایمان خود را به سپاه امام زمان (عج) ملحق کنیم، و دل آن بزرگوار را شاد نماییم، نه اینکه خدایی ناکرده فردی از لشگریان دجال باشیم

  5. علت بد حجابی وگاها بی حجابی درشهردارالمومنین طبس این است که باید از متولیان امر سوال کرد چرا شهری که زمانی نه چنذان دور یک زن بی چادری نداشته امروز داد همه در امده که بد حجابی بیداد می کند اخر چقدر کارفرهنگی انجام داده ایم این شهربعد ازانقاب دائم درگیر مسائل سیاسی وباند وباندبازی بوده راههای کسب درامد شکاک شده حرام از حلال قابل تشخیص نیست دروغ وریا وتجملات وچشم وهمچشمی و گوی سبقت از یکدیگر مردم را به فلاکت نشانده تذکر لسانی درگیری ایجاد میکند زور جواب نمی دهد فقط وفقط باید کار فرهنگی کرد لقمه ها را باید حلال کنییم باید قانع باشییم و……….. خدایا برما نگیر وبه ما رحم کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 1 =