کنگره ملی امامزادگان با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد

همزمان با برگزاری آیین اختتامیه کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، ۱۸ نفر از نویسندگان برتر مقالات این کنگره معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، در دومین روز کنگره ملی امامزادگان که در سالن میقات الرضای طبس برگزار شد آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، اظهار داشت: بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امامزادگان باید قطب فرهنگی شود قدم‌های زیادی در این راستا به خصوص با تلاش‌های آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی برداشته شده است.

وی ادامه داد:با اقداماتی خوبی که ادارات کل اوقاف خراسان انجام می دهند به زودی بقاع متبرکه این استانها به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند و این الگویی برای سایر استانها خواهد شد.

وی با اشاره به حادثه منا بیان کرد: حکام آل سعود با بی کفایتی خود این فاجعه را رقم زدند و باعث شدند هزاران مسلمان در سرزمین امن الهی جان خود را از دست بدهند، به همین دلیل قصور و بی تدبیری دولت عربستان در مدیریت حج واضح و قطعی است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد گفت: خداوند به وسیله پیامبر(ص) که خاتم پیامبران است نقشه راه را تا قیامت آورده و یک دواخانه مفصلی از طرف خداوند به پیامبر نازل شده است که آن قرآن کریم است و نیاز به مفسر و راهنما دارد و این است که دواخانه تا قیامت در کنارش پزشک که همان عترت است را می‌طلبد.

وی افزود: دو چیز گرانمایه یعنی قرآن و عترت وجود دارد که عترت یعنی قرآن شناسی و مادامی که به هر دوی آن تمسک بجوییم میتوانیم در صراط مستقیم قرار بگیریم.

آیت الله طباطبایی گفت: امامزادگان بسیار برای ما ارزش دارند و بدانید خود چشم، معنویت کسب می‌کند و نگاه کردن به گنبد و ضریح و حتی به طرف مسجد رفتن انسان را به معنویت وا می‌دارد.

همزمان با برگزاری آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) ۱۸ نفر از نویسندگان برتر مقالات این کنگره شامل ۵ نفر به عنوان افراد برتر و ۱۳ نفر به عنوان برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

سجاد حبیبی از قم با عنوان مقاله شخصیت شناسی تاریخی حسین‌بن موسی‌الکاظم (علیه‌السلام) بر اساس علم انساب و اثبات مزار ایشان، میثم کهن‌ترابی از قاین با عنوان مقاله نقش امام‌زادگان در نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در ایران، معصومه الحاقی از قم با عنوان مقاله تفسیر زیارتنامه امام‌زادگان، عرصه شاخصی برای بازخوانی فلسفه زیارت، امیر اشتری و ابراهیم گودرزی از قم با عنوان مقاله واکاوی شخصیت و روایات حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) در منابع و فرشته ذوالفقاری، محمد سبحانی یامچی، هاجر جهاندیده و سعیده آقایی اقدم از دانشگاه علوم قرآنی مراغه با مقاله نگاهی به زندگانی امام‌زاده حسین‌بن موسی‌بن جعفر سلام‌الله علیه در متون روایی و تاریخی به عنوان مقالات برتر این همایش شناخته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − یک =