اهدای پرچم متبرک حرم امام موسى بن جعفر(ع) به آستان حسین بن موسى الکاظم(ع)

مدیر عامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسى الکاظم (ع) از اهدای پرچم حرم مطهر امام موسى بن جعفر(ع)،به آستان فرزندگرامیشان حضرت حسین بن موسى الکاظم (ع) خبر داد.

حمزه سپهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس اظهار داشت: در برگزارى کنگره ملى امامزادگان، دو هدف در دستور کار ما قرار داشت، یکى آشنایى با سیره رضوى و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت و ترویج فرهنگ دینى، که نیاز ضرورى مردم، خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان است و دیگرى معرفى حضرت حسین بن موسى الکاظم (ع)، که برابر آیات و روایات و سخنان آیات عظام، فرزند بلافصل حضرت موسى بن جعفر(ع) هستند.

وى در ادامه با تاکید بر لزوم برگزارى این کنگره‌ها به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگى بنا بر فرمایش رهبرمعظم انقلاب گفت: با اهداف ذکر شده و توجهات حضرت آیت الله واعظ طبسى برخود واجب دانستیم براى نشان دادن جایگاه و منزلت این امامزاده بزرگوار، ایشان را بیشتر معرفى کنیم.

سپهریان پس از آیین اختتامیه کنگره ملى امامزادگان سطح دستیابى به اهداف ذکر شده را اینطور ارزیابى کرد: در موضوع اول باتوجه به برنامه‌ریزى‌هاى قبلى و رونمایى از تمبر کنگره، چاپ کتاب پانصد صفحه‌اى که دربرگیرنده تمام مقالات برگزیده است و نرم افزار جامع طراحى شده، تا حدودى به آنچه مدنظر بوده رسیدیم.

وى دستیابى به هدف بعدى کنگره را منوط به کمک خبرنگاران، اصحاب رسانه وجراید و همچنین دوستداران اهل بیت عصمت وطهارت دانست و افزود: معرفى و ثبت این قبیل کارها در اذهان و افکارعمومى براى شناساندن بیشتر بقاع متبرکه کاریست که برعهده خبرنگاران است.

سپهریان با اشاره به حضور میهمانانى از عتبه کاظمیه، خاطرنشان کرد: قسمتى از این کنگره، بین‌المللى بود و میمهمانان گرانقدرى که از کربلا دراین مراسم شرف حضور داشتند پرچم متبرک ضریح مطهر حضرت موسى بن جعفر(ع) را به آستان مبارک فرزند ایشان، حضرت حسین بن موسى الکاظم (ع) اهدا کردند که در مراسم غبارروبى صبح سه شنبه چهاردهم مهرماه، این پرچم مقدس، در مقابل تمامى میهمانان کنگره، بر روى ضریح مطهر امامزاده قرارگرفت.

مصاحبه: فاطمه ابوالحسنی رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 1 =