شهدا راهشان را آگاهانه، با علم کامل و در راه خدا انتخاب کردند

حجت الاسلام زنجانی طبسی: مقام والای شهدا به دلیل راهی است که در راه خدا و آگاهانه و با علم کامل انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام زنجانی طبسی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای نیروی انتظامی در آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس اظهار داشت: خانواده شهدا حق زیادی به گردن ما، ملت ایران، انقلاب و نظام دارند.

وی با اشاره به جایگاه خانواده شهدا بیان کرد: خانواده شهدا را خداوند انتخاب می‌کند و این سعادتی است که نصیب هر کس نشده است.

وی در خصوص اینکه چرا شهدا به این مقام نائل می‌شوند گفت: مقام والای شهدا به دلیل راهی است که آگاهانه و با علم کامل و در راه خدا انتخاب کردند.

وی با اشاره با آیات قرآن به چند ویژگی شهدا پرداخت و گفت: در قرآن ده آیه وجود دارد که به صراحت ویژگی‌های کسانی که در راه خدا کشته شدند از جمله به زنده بودن شهدا، روزی خوردن شهدا نزد خداوند، پاداش و اجر بزرگ شهدا، مسرت و خوشحالی آنان از پاداشی که خداوند به آنها عطا کرده و نائل شدن به رحمت الهی یعنی بهشت رضوان  را بیان می‌کند.

حجت الاسلام زنجانی طبسی تاکید کرد: باید زنده بودن شهدا را در جامعه و به نسل‌های آینده انتقال دهیم، ما چیزی با ارزش‌تر از آنها نداریم ولی قدر نمی‌دانیم، در هر کجای زندگی، کار و مسایل انقلاب اگر گیر کردیم و فکر کنیم می‌خواهیم به بن‌بست برسیم اگر متوسل به دامان شهدا شویم راه را به ما نشان می‌دهند اما ما غفلت داریم.

در پایان این مراسم از طرف شهردار طبس با اهدای گل و هدیه از فرمانده انتظامی شهرستان و تعدادی از کارکنان راهنمایی و رانندگی و پلیس راه تقدیر به عمل آمد.

همچنین از خانواده های شهدای نیروی انتظامی نیز با اهدا لوح تقدیر، گل و هدایا تجلیل شد.

عکس:
P1350123

P1350129

P1350152

P1350158

P1350186

P1350191

P1350199

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =