بصیرت انقلابی در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) / +تصاویر

همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه «بصیرت انقلابی» در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام دکتر زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس در خصوص عدالت خواهی و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) پرداخت و اظهار داشت: یکی از آرزوهای بشر در طول تاریخ، داشتن یک حکومت واحد بر مبنای عدل است و در قرآن کریم دو واژه عدل و قسط در کنار همدیگر آمده است.

وی افزود: حتی در کتب مقدس ادیان زمینی (بودیسم، میترائیسم و هندوها) و آسمانی (زرشتشیان، یهودیان و مسیحیان) آمده است که روزی فردی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

امام جمعه موقت طبس به تبیین مفاهیم عدل و قسط و تفاوت آن پرداخت و تصریح کرد عدل و عدالت یعنی آنچه که بین افراط و تفریط است و به معنای میانه روی و مساوات در رفتار و اعتقادات می باشد و حکم در مرحله عدل است و زمانی که اجرا شود قسط مفهوم پیدا می کند.

حجت الاسلام دکتر زنجانی طبسی خاطرنشان کرد: انسان خواهان عدالت است، عدالت در ذات و فطرت انسان هاست و یکی از آرمان ها و آرزوهای بشر عدل و قسط است و آرزوی انسان ها روزی تحقق پیدا می کند و تمامی ملت ها و امم به آرزوی خود خواهند رسید.

وی با اشاره به روایات گفت: نتایج عدالت امام زمان(عج) را امنیت، رفاه زندگی، عمران و آبادانی، پیشرفت علم، حفظ کرامت انسان ها و رعایت اخلاق در جامعه است و در حکومت جهانی امام زمان(عج) سه واژه جهانی شدن، جهانی کردن و جهان سازی مطرح است.

وی افزود: ان شاالله با ظهور ایشان یک مرکزیت واحد با مدیریت الهی ایجاد خواهد شد که در آن تمامی عوامل تضاد، تبعیض، کشتار از بین خواهد رفت و امروز شاهدیم با وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت نظام ولایی مبانی تئوریکی عدالت خواهی در حال گسترش بوده و انقلاب اسلامی همانند نور در جهان پخش می شود.

روایتگری انقلاب اسلامی توسط دو تن از پیشکسوتان طبسی، برگزاری مسابقه، ارائه گزارش نمایشگاه «دستهای کوچک من» بازخوانی وقایع انقلاب اسلامی از منظر نونهالان و دانش آموزان مهدالرضا و دبستان شکوفه های رضوی توسط فروزان معاونت فرهنگی موسسه و تجلیل از ۳ تن از خانواده شهدای بهمن ماه از جمله سایر برنامه ها بود.

عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =