تشرف یک میلیون و ۳۸۴ هزار زائر به آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از تشرف یک میلیون و ۳۸۴ هزار نفر زائر به آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در ایام حلول بهار طبیعت و تعطیلات نوروز ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حمزه سپهریان روز سه شنبه به خبرنگار طبس نیوز گفت: ستاد تسهیلات نوروزی این آستان با همکاری بیش از یک هزار نیرو، فعالیت خود را بصورت شبانه روزی از ۲۶ اسفندماه ۹۵ آغاز کرد.

وی ادامه داد: آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در ایام تعطیلات سال جدید تا پایان سیزدهم فروردین، پذیرای یک میلیون و ۳۸۴ هزار نفر زائر عازم مشهدالرضا از اقصی نقاط میهن اسلامی بالاخص جنوب و مرکز کشور بوده است.

وی تصریح کرد: امکان نصب بیش از پنج هزار چادر مسافرتی توسط زائران جهت اسکان در باغ های رضوان ۱ و ۲ و بوستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به صورت رایگان فراهم شد که بر اساس آمار تعداد ۲۷ هزار نفر از تسهیلات اقامتی و تعداد ۴۰۶ هزار نفر با نصب چادر از امکانات موجود استفاده نموده اند.

سپهریان با اشاره به برنامه های فرهنگی اجرا شده در طول ایام نوروز افزود: سخنرانی و بیان معارف اسلامی، مدیحه سرایی، مراسم های جشن و سرور، سرودخوانی، برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در محل آستان، قرائت ادعیه، کارگاه های آموزشی و مسابقات فرهنگی، طرح قرآنی آیه های نیایش، ویژه برنامه تحویل سال نو از جمله برنامه های فرهنگی بود که در این مدت اجرا شد.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) بیان کرد: حضور زائران در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته و از تعداد یک میلیون و ۳۸۴ هزار نفر مشرف شده به آستان مبارک، قریب به ۴۳۳ هزار نفر از واحدهای اقامتی و فضاهای باز در باغ رضوان، بوستان حضرت، ۱۶۰ سکوی اقامتی و … جهت اسکان استفاده نموده اند که امید است این تلاش های خالصانه و امکانات موجود بتواند رضایت خاطر زائران و مسافران عزیز را فراهم نماید.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان طبس میقات الرضا امروزه با همت عالی آستان قدس رضوی به قطب بزرگ فرهنگی در منطقه شرق کشور و مرکزی جهت ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی رضوی، تبدیل گشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 20 =