نهج البلاغه می خوانم بی اختیار اشک می ریزم/ خودم و دوستانم از برگزاری مسابقات در طبس بسیار خوشحال شدیم

از برکات بی شمار معنوی قرآن سخن گفتن سخت است اما برکات مادی و زمینی هم دارد که بسیار جالب توجه است. بدون گذراندن مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد میخوانم.

به گزارش طبس نیوز، زهره سادات عبداللهی شرکت کننده در رشته حفظ ۲۰ جزء خواهران، خانمی است ۳۰ ساله که ۶ سال است در مسابقات قرآن شرکت می‌کند و به دلیل اینکه در مسابقات استانی سال گذشته رتبه اول ر ا کسب کرده بدون گذراندن مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته است.

حافظ ۲۰ جزء از قرآن کریم که زندگیش آمیخته با قرآن است و هرساله با شرکت در مسابقات حائز رتبه اول مرحله استانی شده، از میهمان نوازی طبسی ها می گوید و با لبخندی دوستانه از خوشحالی خودش و دوستانش از برگزاری این مسابقات در طبس سخن به میان می آورد.

این لطف بانوی حافظ جوان همه مراحل برگزاری از پذیرایی تا نحوه برگزاری مسابقات را شامل میشود و این را از الطاف و برکات امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) می داند.

به گفته خودش قرآن برایش برکات مادی و معنوی زیادی به همراه داشته و گفتنی‌ترینش را در زمینه تحصیل می داند.

میگوید از خیرات حفظ قرآن در زندگی که شاید کمتر کسی از آن مطلع باشد یکی بهره مندی حافظان قرآن از تحصیل رایگان در مقاطع دانشگاهی است و دیگر آنکه حافظان می توانند در رشته خود بدون گذراندن مقطع کارشناسی، به مقطع کارشناسی ارشد بروند و این لطف شامل حال او نیز شده است.

در دانشکده ملی بیرجند، مقطع کارشناسی ارشد نهج البلاغه را می گذراند، بانوی جوان از نهج البلاغه بسیار آموخته و می گوید: نهج البلاغه که می خوانم بی اختیار اشک می ریزم و دلم برای سال‌هایی که با این کتاب بیگانه بودم می‌سوزد.

کوتاه و مختصر از خطبه ۸۱ نهج البلاغه و حضرت علی سخن به میان می آورد، آنجا که حضرت می فرمایند: انسانی با این همه آرزو در هنگام مرگ و پرکشیدن روحش تسلیم محض است و با اشاره به این موضوع، بی اهمیتی دنیا را متذکر می شود.

زهره عبداللهی از حفظ قرآن حس خوبی دارد و هدفش را اینگونه بیان می‌کند: برای رتبه به مسابقات نمی آیم، دوست دارم در محضر قرآن و در محافل قرانی باشم و در میان قرآنیان حس خوبی دارم و آوردن رتبه را برای خودش در درجه بعد قرار می دهد.

این بانوی قرآنی از اهالی بیرجند به آرامش حاصل از قرآن در زندگیش اشاره و تاکید می کند: هرگاه در زندگی مشغله، مشکل و مسئله ای داشتم به برکت قرآن حل شده است.

از برادرش به عنوان عامل دستیابی به سعادت حفظ قرآن نام می برد و معتقد است جاذبه های خواندن و حفظ کلام خدا تمام سختی های این کار عظیم را آسان و آرزوها را دست یافتنی می کند.

وی هم اکنون در سمت مربی مجازی حفظ در خدمت قرآن آموزان است و از اینکه می تواند در فضای مجازی و با استفاده از امکانات روز آموزش کلام وحی به فرزندان این آب و خاک را انجام دهد لذت می برد.

هدیه این بانوی حافظ جوان به خوانندگان این گفتگوی صمیمی توصیه و تشویق به خواندن، حفظ و عمل به قرآن و در کنار آن توصیه به مطالعه نهج البلاغه و آرزوی بارش برکت قرآن بر زندگی تمام خانواده ها است. ان شاالله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =