تحقق بیش از ۱۳۰ درصدی سهم اشتغال دستگاه‌های اجرایی طبس

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس گفت: در سال ۱۳۹۳ سهم اشتغال دستگاه های اجرایی طبس ۸۳۷ نفر بوده است که اشتغال ۱۱۱۷ نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده است و این نشان از تحقق بیش از ۱۳۰ درصدی سهم اشتغال دستگاه های اجرایی طبس دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مهدی اخوان صفار در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان طبس موضوع اشتغال را دغدغه مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور دانست و گفت: طبس در همه زمینه های اقتصادی از معادن گرفته تا کشاورزی، صنعت و گردشگری ظرفیت دارد و این مسئله عزم جدی مسئولان را می طلبد تا با تقویت بدنه کارشناسی و همفکری و مساعدت یکدیگر برای احیای اشتغال تلاش کنیم.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس در ادامه سخنان خود گفت: لازم است از نیروهای بومی برای کار در معادن استفاده شود و چنانچه مشکل و مسئله­ ای هست باید آن را شناسایی و رفع کرد. وی به مدیران بانک ها توصیه کرد با ارائه تسهیلات خود اشتغالی با بهره کم و فرآیند آسان زمینه را برای راه اندازی مشاغل خانگی فراهم کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس در ابتدای جلسه با ارائه آمار اشتغال دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: در سال ۱۳۹۳ سهم اشتغال دستگاه های اجرایی طبس ۸۳۷ نفر بوده است که اشتغال ۱۱۱۷ نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده است و این نشان از تحقق بیش از ۱۳۰ درصدی سهم اشتغال دستگاه های اجرایی طبس دارد.

به گفته رئیس اداره تعاون؛ طبق آمار سال ۱۳۹۰ آمار بیکاری در کل شهرستان ۱۴.۲ درصد است. از این میزان سهم بیکاری آقایان از کل جامعه ۹ درصد و سهم خانم ها ۳۷ درصد است.

قاسمی زاده در خصوص اعطای وام های خود اشتغالی توسط بانک ها گفت: در سال گذشته از محل سهمیه وام مشاغل خانگی در بانک های مختلف ۷۷۰ میلیون تومان اعتبار داشته ایم که فقط ۲۹۳ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی طبس یکی از علل بیکاری جوانان را ناشی از مسائل فرهنگی دانست و گفت: همه علاقه­ مند به کار در ادارات دولتی و خدماتی هستند و امر تولید که نیاز اساسی جامعه است مورد بی توجهی و غفلت واقع شده و بعضاً کشاورزان هم شغل خود را رها می کنند. گازرانی راه حل این مسئله را ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های تولیدی، فرهنگ سازی و آموزش­ در مدارس دانست که تلاش جمعی برای احیای ارزش کار تولیدی را می طلبد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس در توضیح وضعیت اشتغال در طبس گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی ما دارای نیروی کار غیربومی هستند و این به دلیل عدم گرایش جوانان به مشاغل جسمانی و فیزیکی است.

صفرپور غریب با اشاره به کاهش پرداخت وام های خود اشتغالی گفت: فرآیند اعطای وام و تسهیلات باید اصلاح شود و در مواردی که مبالغ وام اندک است از سخت گیری و طولانی کردن فرآیند اعطای وام خودداری شود.

در پایان جلسه با اعطای لوح تقدیر از دستگاه­های اجرایی و بانک­های پیشگام در تحقق ۱۰۰ درصدی سهم اشتغال شهرستان طبس در سال ۹۳ تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهی در “تحقق بیش از ۱۳۰ درصدی سهم اشتغال دستگاه‌های اجرایی طبس

  1. با سلام
    اره شعار دادن خیلی قشنگه ولی واقعیت اون چیزی هست که میبینم . به چند نفر وام داده شده چند نفراز وام به جهت ایجاد شغل استفاده کردن افراد نا مرتبط با پارتی بازی وام ها را گرفته و در راه دیگر خرج کردن و افراد نیازمند همچنان نیازمندتر از گذشته به دنبال کار و وام هستند .
    انچه به جایی نرسد فریادست ای دوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 14 =