نحوه استقرار دستگاه‌های خودپرداز در سطح شهر طبس

این گزارش از نارضایتی مردم طبس از نحوه استقرار دستگاه‌های خودپرداز در سطح این شهر خبر دارد که بیشتر خودپردازهای این شهر در مرکز و میانه شهر تعبیه شده است.

خبر طبس: این گزارش از نارضایتی مردم طبس از نحوه استقرار دستگاه‌های خودپرداز در سطح این شهر خبر دارد که بیشتر خودپردازهای این شهر در مرکز و میانه شهر تعبیه شده است.

به گزارش خبر طبس، این گزارش از نارضایتی مردم طبس در مناطق مسکن مهر، فاز یک و دو امیرالمومنین، زیباشهر، رضوانشهر و… از نحوه استقرار دستگاه‌های خودپرداز در سطح این شهر خبر دارد که بیشتر خودپردازهای این شهر در مرکز و میانه شهر تعبیه شده است و حتی بانک‌های مانند ملی، ملت و سپه دارای دو خودپرداز در یک مکان یعنی همان مکان شعبه خود تعبیه شده است.

استقرار خودپرداز در مرکز شهر نیاز مردم را در زمینه دریافت وجه نقد تا حدودی برطرف کرده است اما تمرکز این خودپردازها در چند نقطه مرکزی و شلوغ شهر ضمن افزایش احتمال ایجاد اختلال در عملیات بانکی، به ترافیک و ازدحام جمعیت در آن مناطق نیز دامن می‌زند.

خودپردازهای بانک‌ها بیشتر در مکان‌هایی که در شعبه‌های بانک مستقر است وجود دارد در حالی که مردم در نقاط دیگر به ویژه در حواشی شهر با کمبود یا نبود خودپرداز برای انجام امور بانکی خود مواجه هستند و گاهی ناچار هستند مسافت زیادی را تا مرکز شهر طی کنند.

در قسمت دیگری از این گزارش به دانشگاه‌های پیام نور و آزاد سری زدیم که دانشجویان ناراضی بودند از این مسئله و باید جهت پرداخت هزینه شهریه هر ترم خود مسافتی را تا میدان باغ گلشن یا مرکز شهر بپیمایند و حتی دانشجویان دانشگاه آزاد که شب باید در محل خوابگاه حضور داشته باشند و حق بیرون رفتن از فضای دانشگاه را ندارند برای گرفتن وجه نقد و یا خدماتی مانند کارت شارژ باید تا روز بعد منتظر باشند.

در ادامه این گزارش به سراغ رییس بانک ملی شعبه مرکزی طبس رفتیم و سوالاتی مبنی بر نحوه استقرار خودپردازها و سرگردانی دانشجویان به دلیل پرداخت شهریه دانشجویی و … بیان شد که وی در این مورد گفت: به دلیل کنار هم بودن دو خودپرداز باعث شده تا تراکنش های خودپردازها کم باشد که مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: مسکن مهر مکانی تازه ساز است و هیچ جای امنیتی در آن منطقه وجود ندارد و طی سوال خبرنگار که این خودپردازها می‌تواند در ادارات بالای شهر تعبیه شود گفت: هر اداره‌ای باید درخواست کند و برای اداره دادگستری طبس خودپرداز سالنی آورده شد ولی مسئولین این را رد کرده و ما مجدد خودپرداز دیواری درخواست کردیم و با تهران نیز مکاتبه شده و به دلیل تحریم‌ها در حال حاضر خودپردازی به ما داده نشده و به دلیل پاسخ ندادن به درخواست ما خودپرداز دیگری برای شهرستان درخواست نشده است.

رییس بانک ملی طبس در خصوص نصب خودپرداز در دانشگاه‌های طبس نیز گفت: از سوی مدیران دانشگاه‌ها درخواستی برای خودپرداز نداشته‌ایم و هر اداره‌ای باید درخواست کند تا ما درخواست وی را به مقامات بالاتر بفرستیم.

در ادامه این گزارش رییس شعبه بانک رفاه طبس در مورد سوال خبرنگار پایگاه خبری طبس مبنی بر وجود باجه در محل اداره تامین اجتماعی طبس و همچنین نصب خودپرداز گفت: در این مکان «ای تی ام» گذاشته شده و بیشتر از نیاز در این مکان پاسخ‌گویی شده و مراجعه‌کنندگانی که بابت حق بیمه به این باجه مراجعه می‌کنند پاسخ‌گویی کامل در این زمینه صورت می‌گیرد و هزینه و کارمزدی در انتقال وجه از این «ای تی ام» اخذ نمی‌شود.

امیدواریم با همت مسئولین مربوطه جهت استقرار خودپرداز در مناطق شهری طبس اقدام جدی و عملی صورت گیرد.

گزارش: سیدحسن ارغوانی

9 دیدگاه دربارهٔ «نحوه استقرار دستگاه‌های خودپرداز در سطح شهر طبس;

  1. در طول ساعت روز وصبح درقسمت بالای شهرومیدان معلم خودپرداز واقع در تامین اجتماعی که مربوط به بانک رفاه است در این منطقه کار خودش رو به خوبی انجام می ده اگه کمی پایین تر برید درب باغ گلشن بانک سپه این وظیفه رو به خوبی گردن گرفته بانک ملت در میدان قدس با دو دستگاه جوابگوی سیل عظیم جمعیت در مرکز شهر است بانک ملی نواب در سمت راست میدان امام بانک تجارت درمرکز میدان بانک ملی رفاه مسکن درسمت چپ میدان وبانکهای دیگر جوابگوی این کار هستنددرمیدان امامزاده دستگاه بانک ملت در داخل حرم است که ان هم جوابگو است من با نظر نماینده دانشجویان موافقم قرار نیست که دستگاههای عابر بانک مثل کنتور در خانه شما باشند
    جهت اطلاع شما خوانندگان هم این را بگوییم که تمام بانکهای دولتی وخصوصی در تمام مغازه ها وهر جایی که با پول سروکاردارند دستگاه کارتخوان نصب کرده اند و مغازه داران از خداشون است تا جهت جلوگیری از اتلاف وقتشان در بانکها پول دخلشان را در اختیار مردم قرار دهند

    1. محسن جان ، این صحبت شما نهایتا بنده رو قانع میکنه که برای شهرک های سرآسیا و فاز۱ و ۲ امیرالمومنین(ع) خودپرداز لازم نیست. اما در مورد باقی شهرک های طبس خصوصا زیباشهر این طور نیست و برای برداشت یا جابجایی پول باید مسیر طولانی رو طی کنند و بحث مغازه و دستگاه pos یا همون کارت خوان نیست! کارتخوان کارایی متفاوتی داره.
      مردم شهر ما خیلی قانع اند و حتی در گزارش اسمی از خود دریافت هم نیامده اما دستگاه خود دریافت نیز بسیار در کاهش ترافیک درون بانک ها و صف های طولانی انتظار تاثیر بسیار زیادی داره اما شهر ما حتی یک دستگاه خوددریافت هم نداره.

      1. درمورد خود دریافت با شما موافقم من ۲۵ سال پیش این نوع دریافت رو در بانک سپه یکی از شهرهای بزرگ دیدم ولی متاسفانه این سیستم هنوز طبس نیامده

  2. خوب اومدی ….
    واقعا مسئولین طبس : شهرک امیر و فاز ۲ و مسکن مهر را اصلا جز شهر نمی دانند. نه تنها خودپرداز بلکه وجود بانک در میدان معلم ضروری است . طبس نیوز پیگیری بانک باش .

  3. سلام
    ما فاز دو هستیم، برای گرفتن پول یا خدمات از دستگاه باید بنزین با این قیمت بسوزم، استهلاک وسیله نقلیه هم هست، آسفالت و معابر شهری هم استهلاک داره و تازه اگه هم تصادف کنم یا اتفاقی بیفته کی جواب خونوادم رو میده؟؟؟
    مسئولان من نمیدونم چیکار میکنن!!!
    چند ساله که خودپردازی در مناطق دورتر و بالای شهر نصب نشده؟
    هنوز به قول بعضی ها میگن شما بالاشهرین، خخخخخخخخ

    1. دوقدم راه که این حرفا نداره
      قرار نیس عابربانک دم در خونتون باشه
      بانک سپه هم داره و جاش برای اونجا خوبه
      از طرفی باید برای بانک بصرفه که بزنه
      و یک خودپرداز شعبه بانک ملی جا دادگاه زدن که برای بالا مناسبه

      1. چنین چیزی درست نیست. خودپرداز سالنی داشته و توی خبر هم ذکر شده که همون رو هم برداشتن. ینی از اول هم خودپرداز راه انداخته نشد.
        اونجا فقط یه شعبه کوچیک از بانک ملی هست که بسیاری از خدمات در اون ارائه نمیشه و باید به شعب دیگه مراجعه کرد.
        تازه شما فرض بفرما خودپرداز داشته باشه، قطعا داخل شعبه خواهد بود و کارایی خودپرداز در ساعات اداری و در زمان باز بودن شعبه خواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 14 =