تنها ۳۵ درصد تعاونی‌های طبس فعال است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس گفت: این شهرستان ۳۶۶ تعاونی دارد که از این تعداد تنها ۱۳۱ تعاونی معادل ۳۵ درصد فعال است و طی یک سال گذشته هم فقط ۱۲ تعاونی جدید در شهرستان طبس تأسیس شده است.

خبر طبس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس گفت: این شهرستان ۳۶۶ تعاونی دارد که از این تعداد تنها ۱۳۱ تعاونی معادل ۳۵ درصد فعال است و طی یک سال گذشته هم فقط ۱۲ تعاونی جدید در شهرستان طبس تأسیس شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مهدی قاسمی‌زاده ضمن گرامیداشت هفته تعاون، اظهار داشت: شهرستان طبس در مجموع دارای ۳۶۶ شرکت تعاونی، با ۶۴ هزار و ۴۴۰ نفر عضو، ۴ میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان سرمایه، و ۳۰۱۲ نفر اشتغال‌زایی است.

وی ادامه داد: این تعاونی‌ها شامل ۱۴۷ تعاونی خدماتی، ۱۴۶ تعاونی تولیدی، ۳۰ تعاونی مسکن، ۱۴ تعاونی معدنی، ۹ تعاونی مصرف، ۷ تعاونی چندمنظوره، ۶ تعاونی نیاز صنوف خدمات، ۳ تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان، ۲ اتحادیه، ۱ تعاونی اعتبار، و ۱ تعاونی نوع جدید است.

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس افزود: از مجموع ۳۶۶ شرکت تعاونی شهرستان طبس، ۱۳۱ تعاونی معادل ۳۵ درصد مجموع تعاونی‌ها فعال، ۶۳ تعاونی در دست اقدام، و ۱۷۲  تعاونی غیرفعال است.

وی بیان کرد: از هفته تعاون سال گذشته تا هفته تعاون امسال در مجموع تعداد ۱۲ تعاونی جدید در شهرستان طبس تأسیس شده که از این تعداد، ۷ مورد در سال جاری بوده است.

قاسمی‌زاده یادآور شد: ایجاد و تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به‌منظور رسیدن به اشتغال کامل، قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند، پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص برای تحقق عدالت اجتماعی، جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت، قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و منافع حاصله در اختیار نیروی کار، پیشگیری از انحصار، احتکار و تورم، و توسعه و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی بین همه مردم از مهمترین اهداف این اداره در حمایت از تعاونی‌هاست.

وی گفت: دیدار با جمعی از خانواده‌های آزاده و شهدا، دیدار تعاونگران با فرماندار، بازدید از دو تعاونی نمونه و اشتغالزا، برپایی نمایشگاه داخلی محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی، جلسه با برخی مدیران دستگاه‌های مرتبط و اعضای شورای اسلامی شهر طبس، و برگزاری مسابقه ترویجی تعاون و تجلیل از برگزیدگان مسابقه از برنامه‌های اجرا شده طی هفته تعاون در شهرستان طبس است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی گلشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =