چگونگى توانمندسازى بانوان سرپرست خانوار و کاهش مشکلات اقتصادى و اجتماعى این قشر مورد بررسی قرار گرفت

جلسه کمیسیون امور بانوان شهرستان طبس با موضوع توانمندسازى زنان سرپرست خانوار با هدف ارائه راهکارهایى در خصوص چگونگى توانمندسازى بانوان سرپرست خانوار و کاهش مشکلات اقتصادى و اجتماعى این قشر و خانواده‌هاى آنان برگزار شد.

خبر طبس: جلسه کمیسیون امور بانوان شهرستان طبس با موضوع توانمندسازى زنان سرپرست خانوار با هدف ارائه راهکارهایى در خصوص چگونگى توانمندسازى بانوان سرپرست خانوار و کاهش مشکلات اقتصادى و اجتماعى این قشر و خانواده‌هاى آنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، جلسه کمیسیون امور بانوان شهرستان طبس با موضوع توانمندسازى زنان سرپرست خانوار با هدف ارائه راهکارهایى در خصوص چگونگى توانمندسازى بانوان سرپرست خانوار و کاهش مشکلات اقتصادى و اجتماعى این قشر و خانواده‌هاى آنان برگزار شد.

احمد رفیعى مدیر کمیته امداد امام خمینى(ره) شهرستان طبس در این جلسه گفت: با توجه به نام‌گذارى امسال با نام مدیریت جهادى توسط مقام معظم رهبرى، طرح جهادى توانمندسازى زنان سرپرست خانوار را با مشارکت امور بانوان همه ادارات و دستگاه‌هاى اجرایى را پیشنهاد کردیم که ان‌شاءالله این‌کار با محوریت فرماندارى شهرستان خصوصا کمیسیون امور بانوان انجام خواهد گرفت.

وى در ادامه افزود: در این مورد باید کارهاى پژوهشى، تحقیقاتى و مطالعاتى انجام گیرد.

رفیعى از مسئول کمیسیون امور بانوان خواست تا پایان سال این طرح را از دستور کار کمیسیون خارج نکند.

وى با اظهار اینکه کمیته امداد با عنوان یک دستگاه حمایتى در کل کشور مشغول است و وظیفه رسیدگى به امور محرومین و نیازمندان را دارد گفت: ۲۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که غریب به ۵۰ درصد افراد جامعه هدف را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینى(ره) شهرستان طبس در سخنانش از زنان جوان سرپرست خانوار که فرزند یتیم در خانه دارند، خانواده‌هاى طلاق و خانواده‌هاى زندانیان به عنوان سه گروه که نیاز به توجه بیشتر دارند اشاره کرد و گفت: این خانواده‌ها، خانواده‌هاى ستاره‌دار محسوب می‌شوند که در موضوع توانمندسازى در اولویت قرار هستند.

وى گفت: در رزومه کمیته امداد بر اساس سند چشم‌انداز توسعه جمهورى اسلامى، سیاست‌هاى کلى و اجرایى امداد هم ترسیم شده و بر همین اساس حوزه‌هاى مختلف خدماتى داریم.

رفیعى حوزه‌هاى فعالیتى کمیته امداد را شامل حوزه فعالیتهاى حمایتى، حوزه فعالیت‌هاى فرهنگى، حوزه اشتغال و خودکفایى و حوزه مشارکت‌هاى مردمى دانست و افزود: در هر حوزه خدمات متنوعى به افراد جامعه هدف ارائه می‌شود.

وى مهم‌ترین این خدمات را در حوزه فعالیت‌هاى فرهنگى دانست و گفت این فعالیت‌ها با نگاه بر حفظ کرامت انسانى و رشد ایمانى و معنوى افراد انجام می‌گیرد.

این مقام مسئول محوریت کار را در حوزه مشارکت‌هاى مردمى، بهره‌گیرى از ظرفیت‌هاى خیرین و مراکز دولتى و دستگاه‌هاى اجرایى دانست و گفت: قطعا نیاز است در این بخش همه موسسات و نهادهاى دولتى و غیردولتى مشارکت کنند.

وى ایجاد و توسعه شبکه‌هاى ارتباطى مردمى و ایجاد شبکه‌هاى نیکوکارى را در دستور کار ذکر کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینى(ره) طبس ابراز امیدوارى کرد که با مشارکت تمامى نهادها و ارگان‌ها رسیدن به نقطه عالى و انجام هدف مورد نظر که همانا توانمندسازى زنان سرپرست خانوار است امکان‌پذیر خواهد بود.

وى از حاضرین در جلسه خواست تا راهکارها و پیشنهادهاى خود را براى احقاق هدف پیش رو بیان کنند.

در ادامه مهدی الاهى معاون آموزش و پرورش شهرستان طبس به ایراد سخن و طرح مسائل پیشهادى خود پرداخت و گفت: در نظام دموکراسى که نظام حکومت مردم بر مردم است بر حضور زنان و توانمندسازى آن‌ها تاکید شده است.

وى افزود: این طرح مستلزم خودباورى زنان و درایت و هوشمندى مسئولین مى‌باشد.

وی ادامه داد: باید از تمام تجهیزات و اعتبارات براى این امر استفاده شود و در کنار مشکلات اقتصادى به مشکلات روحى، روانى و جسمى آنان نیز پرداخته شود.

سپس هم کدام از حاضرین در جلسه به طرح دیدگاه‌ها و بیان پیشنهادهاى خود پرداختند.

سوق‌دادن پایان نامه‌هاى دانشجویان به سمت هدف مورد نظر، شناسایى استعدادهاى دانش‌آموزى، اعطاى وام‌هاى کم‌بهره به خانواده‌ها براى اشتغال، فرهنگ‌سازى و سوق‌دادن خیرین به این سمت، ایجاد صندوق‌هاى روستایى، احیاى هنرهاى سنتى به عنوان اشتغال خانگى و همچنین اشاعه فرهنگ از جمله طرح‌ها و پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شدند.

دیدگاهی در “چگونگى توانمندسازى بانوان سرپرست خانوار و کاهش مشکلات اقتصادى و اجتماعى این قشر مورد بررسی قرار گرفت

  1. مشکل اصلی جامعه اشتغال است تا این مشکل حل نشود بقیه اقدامات مانند خوردن قرص مسکن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 20 =