آغاز برداشت سبزی صادراتی خراسان جنوبی از ۶۸۰ هکتار از مزارع زیر کشت آن در طبس

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان طبس از آغاز برداشت سبزیجات در این شهرستان خبر داد و گفت: از سطح حدود ۶۸۰ هکتار مزارع زیر کشت شهرستان طبس پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۲۰ هزار تن سبزیجات برگی برداشت گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، داوود بخشایی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان طبس از آغاز برداشت سبزیجات در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از سطح حدود ۶۸۰ هکتار مزارع زیر کشت شهرستان طبس پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۲۰ هزار تن سبزیجات برگی برداشت گردد.

وی افزود: حدود ۴۸۰ بهره‌بردار این نوع محصولات را کشت و کار می‌کنند و درآمدی که عایدشان می‌شود بالغ بر صد میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

وی با بیان این که شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید سبزیجات برگی در استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است گفت: سبزیجات تولیدی و استحصال شده در شهرستان‌های همجوار و استان‌های خراسان رضوی و یزد و کرمان عرضه می‌شوند و با توجه به این‌که عمده محصول سبزی طبس در فصل پاییز و زمستان آماده برداشت است، از بازار بسیار خوب و قیمتی مناسب برخوردار است.

بخشایی در خصوص صادرات سبزیجات طبس به سایر کشور‌ها گفت: با توجه کشت و کار ارقامی از سبزی به نام «شوید ازبکی» در سال‌های گذشته و استقبال کشاورزان، این محصول در سال جاری نیز کشت شده است و این محصول و سایر محصولات که قابلیت صادراتی دارند به کشورهایی که مورد نظر است صادر خواهد شد.

داوود بخشایی گفت: وجود شرایط اقلیمی مناسب در شهرستان طبس و همچنین استفاده از منابع آبی قنات و آب‌های زیرزمینی جهت آبیاری باعث شده در تمام فصول سال امکان کشت سبزیجات برگی و سبزیجات مختلف میسر باشد که خوشبختانه سبزیجات تولیدی از عطر و طعم و کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و عاری از هر گونه آلودگی است.

سرپرست جهاد کشاورزی طبس گفت: در شهرستان طبس انواع سبزیجات برگی از جمله اسفناج، گشنیز، شنبلیله، پیازچه، تره، جعفری، تربچه و کاهو کشت و کار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از خدماتی که در طول سال گذشته به بهره‌برداران و تولیدکنندگان سبزیجات ارائه شده می‌توان از خدمات کارشناسی، توزیع نهاده‌ها، کود و سم، استفاده از کارنده‌های کشت مستقیم در کشت سبزی، مکانیزه کردن کشت و استفاده از لولر‌های لیزری جهت آماده‌سازی سطح مزارع سبزی اشاره کرد.

3 دیدگاه دربارهٔ «آغاز برداشت سبزی صادراتی خراسان جنوبی از ۶۸۰ هکتار از مزارع زیر کشت آن در طبس;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =