۲۵ میلیارد ریال تعهدات بیمه در شهرستان طبس پرداخت می‌شود

رئیس شعبه سازمان تامین اجتماعی طبس گفت: ماهانه ۲۵ میلیارد ریال بابت تعهدات به بیمه شدگان، مستمری بگیران و مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان طبس پرداخت می شود.

رضا کریمی در گفنگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس اظهار کرد: ۱۷ هزار نفر بیمه‌شده و ۲ هزار و سیصد نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش بیمه در شهرستان طبس هستند.

وی از ارایه خدمات الکترونیک در این شعبه خبر داد و افزود: در راستای کاهش مراجعات و تکریم ارباب رجوع خدمات غیرحضوری از قبیل اخذ لیست، صدور فیش حق بیمه کارگاه‌ها، صدور فیش حق بیمه‌های خویش‌فرما و اختیاری و کارگران ساختمانی به صورت اینترنتی انجام شده است.

کریمی بیان کرد: در سال گذشته مبلغ ۲۳۶ میلیارد ریال تعهدات بلند مدت و مبلغ هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تعهدات کوتاه مدت به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۷۰ کارگاه بیمه در طبس فعالیت دارد، افزود: در سال جاری همچنین ماهانه مبلغ ۲۵ میلیارد ریال بابت تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران و مقرری بگیران بیمه بیکاری پرداخت شده است.

کریمی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان درآمد – هزینه‌ای بوده و از بودجه دولت نیز بهره‌مند نیست، گفت: ارایه خدمات و حمایت‌های کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در گرو وصول به موقع حق بیمه جاری و مطالبات معوق است.

وی با اشاره به ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی گفت: اجرای ماده نود از سوی کارفرمایان الزامی است آگاهی از وضعیت جسمی و روحی پرسنل در انتخاب شغل مناسب نقش اساسی دارد و عدم تناسب شغل با وضعیت و توانایی افراد ممکن است منجر به حوادث ناشی از کار یا تشدید بیماری شود.

وی عنوان کرد: کارفرما مکلف است قبل از به کار گماردن پرسنل نسبت به انجام معاینات پزشکی از طریق مراکز مجاز اقدام و نتیجه معاینات را در اولین فرصت جهت درج در پرونده به شعب ارایه نماید.

کریمی با بیان این که اکثر بیمه شده‌ها معدن‌چی هستند و معدن هر لحظه ممکن است دچار حادثه شود، تامین آمبولانس و دستگاه ام آر آی را از نیاز های این سازمان برشمرد.

خبرنگار: نجفی

دیدگاهی در “۲۵ میلیارد ریال تعهدات بیمه در شهرستان طبس پرداخت می‌شود

  1. آقای کریمی به وضعیت درمانگاه طبس رسیدگی کنید که رفتم می بینم پزشکان شما که سقف مریضشان پر شده در پارکینگ درمانگاه بوده و ویزیت نمی کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شش =