هشدار اداره امور آب و فاضلاب طبس: آب کم است، به قدر نیاز مصرف کنیم

اداره امور آب و فاضلاب شهر طبس طی اطلاعیه‌ای از عموم مردم شهر طبس خواسته تا هر چه بیشتر در مصرف آب دقت به عمل آورند و از هدر رفت آب جلوگیری نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، اداره امور آب و فاضلاب شهر طبس طی اطلاعیه‌ای از عموم مردم شهر طبس خواسته تا هر چه بیشتر در مصرف آب دقت به عمل آورند و از هدر رفت آب جلوگیری نمایند.

در این اطلاعیه آمده است:

همشهری عزیز آیا میدانید؟ برای تامین آب مورد نیاز شما و سایر شهروندان شهر ۳۷ هزار نفری طبس در شرایط گرم و طاقت فرسای فعلی لازم است به طور مداوم و بی وقفه در هر ثانیه ۲۶۵ لیتر آب سالم و بهداشتی که حجمی بیش از دو برابر رودخانه نحرین می‌شود، تامین و وارد شبکه شهر گردد.

که البته در حال حاضر این مهم با صرف هزینه‌های گزاف و تلاش شبانه روزی خدمتگزاران شما در امور آب و فاضلاب شهری از طریق ۲۶ حلقه چاه عمیق و سد نهرین که به دلیل کاهش بارندگی در حال حاضر تنها تامین کننده ۰/۲۵ از آب مورد نیاز شهر می‌باشد محقق می‌گردد.

آب استحصالی از چاه‌ها و تصفیه خانه سد نهرین جهت انجام کارهای کنترل کیفی و کلرزنی در ۵ باب مخزن به حجم مجموع ۲۳ هزار متر مکعب (معادل مصرف یک شبانه روز) ذخیره و سپس جهت استفاده‌ی شهروندان در شبکه آب شهر به طول مجموع ۳۰۰ کیلومتر توزیع میگردد.

حال با در نظر گرفتن جمیع جهات ذکر شده درمیابید که تامین و توزیع آب شهر چه فرایند حساس، پرهزینه و پردغدغه‌ای است.

اما موضوعی که ما را بر آن داشت تا مدیریت مصرف آب شهر را با شما شهروندان مذهبی و با فرهنگ دارالمومنین طبس به اشتراک بگذاریم کاهش شدید سطح آب منابع زیرزمینی و ذخیره سد در اثر خشکسالی‌های پیاپی و کاهش بارندگی از یک طرف و افزایش تقاضا برای مصرف آب از طرف دیگر بوده به طوری که در سه ماهه اول امسال مصرف آب شهر ۱۳/۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده در صورتی که تعداد انشعابات فقط ۲ درصد بیشتر شده است و این دو موضوع کاملا در تضاد می‌باشد.فلذا اگر قرار باشد آب مورد نیاز شهر به طور مستمر و بدون وقفه تامین گردد و هیچ شهروندی از این نعمت ارزشمند الهی محروم نماند، فقط و فقط با همت و همدلی و همراهی شما و مشارکت همگانی با صرفه‌جویی در مصرف آب میسر خواهد بود که در این خصوص اصلاح برخی فرهنگ‌های غلط و متاسفانه رایج را ذیلا یادآوری می‌نمائیم:

۱- خودداری از آپ‌پاشی حیاط و جلو درب منازل و دیگر اماکن عمومی که هیچگونه اثری جز اتلاف آب ندارد.

۲- خودداری جدی از شستن حیاط منازل با آب شهر در شرایط بحرانی فعلی.

۳- رفع نقص کولرهای آبی که منجر به نشت و سریز آب کولر شده و روزانه یک میلیون لیتر آب را در شهر طبس هدر می‌دهد.

۴- آبیاری فضای سبز منازل در ساعات شب یا صبح زود جهت جلوگیری از تبخیر آب.

۵- اصلاح و نوسازی شبکه‌های فرسوده داخلی منازل.

در پایان این اطلاعیه از همشهریان خواسته شده پیشنهادهای نوآورانه خود را جهت استفاده بهتر از منابع محدود آب شهر و اصلاح فرهنگ‌های نادرست مصرف تا پایان تیرماه روابط عمومی این اداره تحویل دهند.

به پنج پیشنهاد برتر که حاوی نکات اجرایی و نوآورانه باشد با اهداء جوایز و لوح سپاس در هفته دولت تقدیر خواهد شد.

دیدگاهی در “هشدار اداره امور آب و فاضلاب طبس: آب کم است، به قدر نیاز مصرف کنیم

  1. سلام واقعا دست عزیزان اب و فاضلاب طبس درد نکنه تلاش و مدیریت زیاد میخواد که توی هوای ۴۷ درجه با این همه کولر ابی قطعی اب نداشته دباشیم واقعا دست مریزاد
    امنم به نوبه خود از مردم عزیز و فهیم شهرمون میخوام نهایت صرفه جویی رو بکنند بخدا اب هست ولی کم است جنگ اینده جنگ اب خواهد بود نه نفت
    از امام جمعه محترم و روحانیون عزیز هم میخوام در این ایام فرصت را مغتنم دانسته و مردم را ارشاد نمایند تا اسراف نکنندتا خداوند بپاس این شکر گزاری سال اینده با خشکسالی روبرو نشویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =